Sotrender zebrał i opracował dane dotyczące Twittera w Polsce w 2016 roku. Tak powstało podsumowanie opublikowane na stronie sotrender.com. Przy formułowaniu głównych trendów na polskim Twitterze brano pod uwagę takie wskaźniki jak najpopularniejsze hashtagi, najczęściej tweetujący użytkownicy, czy też najbardziej angażujące tweety.
Wyniki opracowania przedstawiono za pomocą infografiki. Z zebranych danych wynika, że Twitter zyskuje na popularności. Przeciętne konto na Twitterze obserwuje o 23 procent więcej użytkowników, niż przed rokiem, a tweety dostają średnio o 22 procent więcej polubień.
Najczęściej używanymi przez polskiego Twittera hashtagami były #EURO2016 oraz #POL. Najszybciej rosnącym profilem był profil Roberta Lewandowskiego. Nadal jednak najbardziej aktywnymi na Twitterze profilami są profile mediów takich jak TVN24, TVP INFO, Gazety Wyborczej czy Rzeczpospolitej, które pozostają wśród czołówki najczęściej tweetujących (choć tu na czwarte miejsce wysunął się Dyrektor TT, wyprzedzając Rzeczpospolitą).
Na Twitterze widać jednak pewną zmianę trendów, jeśli chodzi o jego popularność wśród Polaków – mimo tak często tweetujących tam mediów, to jednak właśnie pod tweetami indywidualnych użytkowników dwa razy częściej pojawiały się polubienia.
Zapraszamy do sprawdzenia, czym żył Polski Twitter w 2016 roku. Cała infografika jest dostępna TUTAJ
Źródło: sotrender.com