W piątek 5 stycznia rozpoczęła się kampania billboardowa Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów, która ma na celu poprawę wizerunku funkcjonariuszy i pokazanie ich codziennych problemów. Akcja wystartowała w Warszawie, billboardy pojawią się jednak w całej Polsce.
Policjant za narażenie życia w twojej obronie otrzymuje 2400 zł. Za ile naraziłbyś swoje? – brzmi jedno z haseł umieszczonych na billboardach.
To nam na przestrzeni ostatnich kilku lat odebrano należne uprawnienia, nazywając w mediach przywilejami, to nasze pensje nie są waloryzowane od dziewięciu lat. To od nas wymaga się absolutnego poświęcenia i ciągłej gotowości, w zamian bardzo często pochopnie zarzucając brak działania lub nadużycie władzy – czytamy na stronie NSZZ Policjantów w apelu zatytułowanym „Oceniajcie nas ale i doceniajcie„.
To my wypełniamy codziennie rotę ślubowania służby z narażeniem życia i zdrowia, to my musimy podejmować decyzje w ułamku sekundy, to od nas wymaga się sprawnego, szybkiego i zdecydowanego działania, pozostawiając potem funkcjonariuszy bez jakiejkolwiek ochrony prawnej – piszą policjanci i podkreślają, że dzięki akcji billboardowej w wielu miastach i za pośrednictwem mediów Polacy otrzymają informację o ich niedocenianej pracy.
Ale my nadal będziemy służyć abyście mogli czuć się bezpieczniej – podsumowuje Rafał Jankowski, Przewodniczący Zarządu Głównego NSZZ Policjantów.
Źródło: metrowarszawa.gazeta.pl, nszzp.pl