Następca poczciwej Vectry, Opel Insignia który został zaprezentowany w 2008 roku przyniósł do klasy średniej powiew świeżości i nowej jakości. Mimo że stylistyka Insygni nie była przestarzała, producent zgodnie ze swoją ofensywą rynkową postanowił zmodernizować elementy nadwozia, wnętrza oraz wprowadzić nowe silniki.
Z Zewnątrz Opel otrzymał nowe klosze reflektorów oraz delikatnie zmieniony zderzak i grill który jest położony niżej niż obecnie przez co przednia część nadwozia zyskuje na dynamice. Modernizacji poddano także tylnią część samochodu, m.in. niżej osadzony zderzak, nowa listwa ozdobna oraz nowe lampy które stylistycznie nawiązują do świateł z Opla Cascady. We wnętrzu przeprojektowano deskę rozdzielczą. Ciekawym, nowym elementem jest touchpad za pomocą którego będziemy mogli obsługiwać nowy 8-calowy ekran. Kolejne zmiany znajdziemy pod maską. Producent dołożył do już obszernej gamy silnikowej jeszcze 3 nowe jednostki. Nową jednostką wysokoprężną jest 2-litrowy diesel który będzie oferowany w dwóch wariantach mocy – 120 KM i 320 Nm oraz mocniejszej dysponującej 140 KM i 370 Nm. Pozostałe benzynowe jednostki nazwane SIDI Turbo mają pojemność 1,6 litra (140 KM i 370 Nm) oraz 2,0 litra (250 KM mocy i 400 Nm). Polski cennik poznamy w lipcu a samochód powinien pojawić się w salonach na początku października.
(fot. Producent)
Czytaj także: 37 lat temu rozpoczęto produkcję Poloneza