Nasze nawyki związane z przeglądaniem stron internetowych stają się coraz bardziej mobilne. Październik był pierwszym miesiącem w historii, kiedy więcej stron internetowych obejrzeliśmy na urządzeniach mobilnych i tabletach, niż na laptopach i komputerach stacjonarnych.
Informacje te wynikają z danych przedstawionych przez firmę StatCounter, która zajmuje się analityką trendów internetowych. Wskazana tendencja niekoniecznie musi oznaczać, że więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych niż z komputerów stacjonarnych i laptopów, ani że ludzie korzystają ze swoich urządzeń mobilnych częściej, niż z komputerów, jednak niektórzy użytkownicy przeglądają więcej pojedynczych stron internetowych w urządzeniach mobilnych, niż stacjonarnych. Zgodnie z danymi przedstawionymi przez firmę, w październiku urządzenia mobilne i tablety stanowiły 51,3% przeglądania stron internetowych na całym świecie, natomiast komputery stacjonarne i laptopy – do 48,7%.
Mobile and tablet now gets more usage than desktop https://t.co/Somj8OKJdI pic.twitter.com/SkJH9j3BaY
Czytaj także: Rośnie sprzedaż komputerów poleasingowych. Eksperci: decydują o tym cena i wydajność
— statcounter (@statcounter) 1 listopada 2016
To powinna być pobudka zwłaszcza dla małych firm i przedsiębiorców indywidualnych, aby upewnili się, że ich strony są obsługiwane na urządzeniach mobilnych. Wiele starszych stron internetowych nie jest dostosowanych do takich możliwości – wskazał Aodhan Cullen, prezes StatCounter. Ponadto, Google faworyzuje mobilne strony internetowe w swoich wynikach wyszukiwania. Cullen zwrócił uwagę, że Google uruchomiło niedawno narzędzie, za pomocą którego firmy mogą przetestować swoją stronę internetową pod względem wydajność mobilnej.
Pomimo szybkiego wzrostu użytkowania urządzeń mobilnych, komputery są nadal podstawowym trybem korzystania z Internetu na dojrzałych rynkach, takich jak USA i Wielka Brytania.
Źródło: http: gs.statcounter.com
Fot. Wikimedia/HomePulse Ltd