Z dumą informujemy, że PKN ORLEN został Oficjalnym Partnerem zespołu Williams Racing na sezon 2019 – ogłoszono w czwartek. Zgodnie z ustaleniami, kierowcą zespołu zostanie Robert Kubica. Logotyp polskiego koncernu pojawi się na bolidach i kombinezonach zawodników. Orlen symbolicznie uczcił ogłoszenie decyzji zmieniając barwy w mediach społecznościowych.
Potwierdziły się spekulacje medialne – PKN Orlen będzie oficjalnym sponsorem zespołu Formuły 1. Koncern ogłosił szczegóły umowy, którą podpisano z Williams Martini Racing. Spółka opublikowała komunikat, w którym ujawniono szczegóły porozumienia.
Zgodnie z założeniami umowy, logotyp PKN Orlen pojawi się na bolidach Williams Martini Racing. Zostanie umieszczony m.in. na nosie, tylnym spojlerze, układzie dolotowym i na obu lusterkach bocznych. Logo zostanie zamieszczone również na strojach zespołu, w tym na części podbródkowej kasku kierowców i kombinezonie. Z wstępnych ustaleń wynika, że współpraca z Williamsem ma kosztować PKN Orlen ok. 100 mln zł.
„Współpraca między PKN ORLEN, a Williams Martini Racing to świetna wiadomość. Nie mogę doczekać się powrotu do F1, jestem dumny, że będę reprezentować Polskę na torach Formuły 1, jeżdżąc bolidem z logotypem naszego narodowego koncernu” – powiedział Robert Kubica.
Mamy wiadomość od Roberta Kubicy ⬇️⬇️⬇️ pic.twitter.com/x03UbPqyMM
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 29 listopada 2018
„Nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce”
Zadowolenia z nawiązania współpracy z Williamsem nie ukrywa prezes Zarządu PKN Orlen Daniel Obajtek. „Współpraca PKN ORLEN i Williams Martini Racing otwiera nowy rozdział w historii sportów motorowych w Polsce, ale też w budowaniu globalnego zasięgu naszej marki” – powiedział.
„Grupa ORLEN ma dziś aktywa w pięciu krajach Europy i Ameryki Północnej, a nasze produkty dostępne są w ponad 90 krajach na całym świecie. Dbając o budowę międzynarodowej pozycji, poszukujemy również globalnych kanałów komunikacji. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie w wyścigi Formuły 1 należy do najskuteczniejszych sposobów promowania marki poprzez sponsoring sportowy” – dodał.
Pozytywnie na temat współpracy wypowiedziała się także Claire Williams, wiceszefowa zespołu Williams Martini Racing. „Williams Martini Racing to zaawansowane technologie, innowacje i przede wszystkim najwyższej klasy inżynieria. Wiemy, że dla PKN ORLEN te wartości są równie ważne, dlatego wspólnie będziemy walczyć o najwyższe cele” – powiedziała.
PKN Orlen zmienił kolor w mediach społecznościowych
Tuż przed ogłoszeniem oficjalnej decyzji Orlen przeprowadził ciekawy zabieg w mediach społecznościowych. Czerwone dotychczas logo koncernu, zmieniło barwę, tak by pasowało do kolorystyki teamu Williams Martini Racing.
Stay tuned… pic.twitter.com/29ydjDvmcP
— ORLEN (@PKN_ORLEN) 29 listopada 2018
Źródło: orlen.pl, williamsf1.com, Twitter