Po raz pierwszy od wielu lat PKP Intercity zakończyło rok na plusie. W 2016 roku państwowa spółka wypracowała zysk na poziomie 47 mln złotych. – Jest to nie tylko ogromny sukces, ale przede wszystkim motywacja do polepszania oferty i dostępności usług, oferowanych przez Spółkę – podkreślił minister Andrzej Adamczyk.
Ubiegły rok był dla PKP Intercity dobry pod wieloma względami. Spółka zanotowała najwyższe przychody przewozowe w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24% większe niż w poprzednim roku. Oprócz tego z usług przewoźnika statystycznie skorzystał każdy Polak. Intercity w 2016 roku przewiozła 38,5 mln pasażerów, co jest wynikiem o 7,3 mln lepszym niż rok wcześniej.
W ubiegłym roku wzrost liczby pasażerów był widoczny we wszystkich grupach klientów. Z usług PKP Intercity skorzystało o 51% więcej seniorów, 32% rodzin i 26% studentów. Największy wzrost Spółka odnotowała w segmencie pociągów ekonomicznych – na ich pokładach podróżowało 27% klientów więcej niż w 2015 roku. Wzrost podróżnych był widoczny na niemal wszystkich trasach
Czytaj także: Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
– czytamy na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
– Wyniki finansowe i wzrost liczby przewiezionych przez PKP Intercity osób pokazują, że pasażerowie coraz częściej wybierają ofertę tej Spółki, bo jest ona dobrze przygotowana – powiedział minister Andrzej Adamczyk. – Po latach tendencji spadkowej następuje wzrost zaufania pasażerów do przewoźników kolejowych. Mam nadzieję, że w kolejnych latach, dzięki ciężkiej pracy wszystkich pracowników PKP Intercity, udział Spółki w rynku przewozowym będzie się zwiększał – dodał Adamczyk.