W fabryce Opla w Gliwicach 29 września pełną parą ruszy produkcja modelu Astry najnowszej generacji. Koncern liczy, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom tego samochodu, który m.in. może być wyposażony w innowacyjny system wsparcia kierowcy Opel OnStar, znacząco zwiększy sprzedaż. Do salonów samochód trafi pod koniec października.
– 2 września odbył się w Polsce przedpremierowy pokaz nowej Astry. Światowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach we Frankfurcie 15 września – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Kolejna premiera, związana z uruchomieniem masowej produkcji w Gliwicach, odbędzie się 29 września. Miesiąc później samochody będą dostępne w salonach u polskich dealerów.
Astra do tej pory była w czołówce sprzedaży. Jak wynika z danych Instytutu Samar w ubiegłym roku była czwartym najchętniej wybieranym przez klientów modelem. Uwzględniając statystki sprzedaży wszystkich generacji Astry od 1991 roku w Polsce, model ten zajmuje trzecie miejsce. Piąta generacja ma jeszcze poprawić te wyniki. Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland, uważa, że nowa Astra ma wszystko, by stać się przebojem rynkowym. Astra V generacji ma się wyróżniać nie tylko nowatorską linią nadwozia, lecz także technologicznymi rozwiązaniami, których dotąd nie stosował żaden producent samochodów tej klasy.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
– Ten samochód ma oprócz świetnych jednostek napędowych również bardzo ciekawe, innowacyjne rozwiązanie – podkreśla Mieczkowski. – Przede wszystkim OnStar – wyjątkowy system wsparcia kierowcy, który będzie dostępny tylko w modelach Opla, osobisty asystent kierowcy, który pomoże zarówno w prozaicznych, codziennych sytuacjach, jak i w tych najtrudniejszych, w czasie wypadku, np. wezwie pomoc ratunkową.
Nowy Opel Astra to samochód, w którym dzięki dostępowi do sieci system OnStar nie tylko będzie można zdiagnozować stan samochodu, lecz także wezwać pomoc w razie kolizji czy odnaleźć cel podróży. Konsultant OnStar poszuka nie tylko docelowego adresu, np. najbliższego hotelu czy restauracji, lecz także zdalnie prześle go nawigacji samochodu.
– Łączność, multimedia i integracja ze smartfonem to są elementy, których nasi klienci coraz częściej oczekują – ocenia Wojciech Mieczkowski. – Kolejny bardzo ważny element to bezpieczeństwo. Astra jest pierwszym modelem, w którym zastosujemy w pełni LED-owe, matrycowe światła. Pozwalają tak oświetlić przestrzeń i drogę przed autem, że kierowca będzie mógł dostrzec obiekty nawet 40 metrów wcześniej.
Piąta generacja Astry jest znacznie lżejsza od poprzednika, a jednocześnie bardziej zaawansowana technologicznie. Jak informuje producent, jeden z silników oferowanych do tego modelu pali średnio 4,2 l benzyny na 100 km. Nowa Astra ma nieco mniejsze wymiary zewnętrzne od poprzedniej wersji, ale dzięki nowatorskiemu rozplanowaniu wnętrza jest w nim więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów.
– Nasi konstruktorzy oprócz ładnej stylistyki, która wiąże się z niemiecką precyzją, chcieli uzyskać również większą przestronność we wnętrzu samochodu, jednocześnie wprowadzając bardziej kompaktowe wymiary na zewnątrz – mówi dyrektor generalny General Motors Poland. – To wiąże się również ze znaczącym odchudzeniem samochodu, nawet do 200 kg, a to oczywiście przekłada się na parametry jezdne.
Cena podstawowej wersji Astry nowej generacji to 59,9 tys. Jest to model wyposażony w klimatyzację, system audio, Bluetooth oraz elektryczne szyby, lusterka i centralny zamek.