Sieci handlowe Auchan, Decathlon i Leroy Merlin, wchodzące w skład francuskiej grupy Adeo, na ten moment nie zdecydowały się wycofać swoich placówek z Rosji. Polski YouTuber, Bartek Karpowski, stwierdził, że wyrazi swój sprzeciw wobec tego faktu.
Od momentu, w którym Rosja brutalnie zaatakowała Ukrainę, trwa eksodus zachodniego kapitały z państwa rządzonego przez Putina. Swoje sklepy zamknęło wiele znanych na całym świecie marek, tj. m.in. restauracja fast-food McDonald’s. Podobnej decyzji nie podjęły jednak sieci handlowe wchodzące w skład francuskiej grupy Adeo.
Mowa o Auchan, Decathlon czy Leroy Merlin. W sieci pełno jest artykułów oraz wpisów w mediach społecznościowych na ten temat. Są one w większości krytyczne wobec tych firm. Niektórzy z internautów nawołują nawet do ich bojkotu.
W akcję angażują się również influencerzy. Wśród nich znalazł się Bartek Karpowski, w sieci znany szerzej jako „Bartek USA”. Bartek, który w serwisie YouTube dorobił się pokaźnej liczby licznych pranków, tym razem udał się pod jeden ze sklepów sieci Leroy Merlin. Na miejscu postanowił wyciągnąć wymowny transparent, a następnie zrobić sobie z nim zdjęcie. Po wszystkim zamieścił je na swoim facebookowym profilu, który obserwuje niemal 200 tysięcy internautów. – Jest naprawdę fhui innych sklepów do wyboru – napisał Karpowski, a swój wpis opatrzył hasztagiem „#ukraina”.
Wcześniej współpracę z firmą Leroy Merlin zawiesił znany architekt Krzysztof Miruć. W podobnym sposób zachowali się również przedstawiciele Kanału Sportowego, którzy przed wojną w Ukrainie współpracowali z francuską firmą.