Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych wytwórców opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększa sprzedaż na rynek austriacki. W 2014 roku słupski producent dostarczył tam prawie 3 mln plastikowych pojemników, czyli o ponad 31% więcej w stosunku do roku poprzedniego.
Jednocześnie wartość eksportu do tego kraju wzrosła o przeszło 26% r/r. Spółka zamierza nadal rozwijać swoją obecność w Austrii – pozyskać kolejnych klientów, a także poszerzać ofertę, zwłaszcza o nowe projekty wiader zdobionych. Plast-Box zakłada, że wzrost obrotów na tym rynku w 2015 roku wyniesie ok. 20%.
– Współpraca Plast-Boxu z Austrią sięga wielu lat wstecz, jednak do 2009 roku byliśmy obecni tam w ograniczonym zakresie. Rynek zdominowany był wówczas przez światowych liderów w branży opakowań i lokalną konkurencję, a austriackie firmy były dość sceptycznie nastawione do korzystania z usług nowych dostawców – mówi Artur R. Skonieczny, dyrektor sprzedaży eksportowej Plast-Box SA.
– Przełom nastąpił właśnie w 2009 roku, kiedy rozpoczęliśmy współpracę z dystrybutorem działającym od lat na rynku tworzyw i opakowań. Wspólnie przekonaliśmy austriackich partnerów do wyrobów Plast-Boxu. W rezultacie dziś nasze wiaderka sprzedajemy w tym kraju nie tylko poprzez dystrybutora, ale i wprost do finalnych odbiorców. Opakowania te często zdobione są przez Plast-Box na etapie produkcji w najnowszej technologii IML, co pokazuje, że klienci dostrzegają i doceniają wysoką jakość naszych wyrobów – zauważa Skonieczny.
Pojemniki Plast-Boxu w Austrii trafiają m.in. bezpośrednio do klientów z branży chemicznej, gdzie pakowane są w nie farby czy uszczelniacze, jak też do sektora spożywczego z przeznaczeniem np. na sałatki. Wyroby słupskiego producenta wykorzystywane są także w sieciach handlowych działających na rynku austriackim takich jak Penny, Lidl, Spar czy Aldi.
Łącznie z Austrią Plast-Box obsługuje już klientów w 30 krajach europejskich. Po 3 kwartałach 2014 r. eksport stanowił niemal 63% całkowitej sprzedaży grupy.