• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Sikorski o zestrzeliwaniu dronów nad Ukrainą. „Bylibyśmy zdolni”

    Polska wysyła mocny sygnał Rosji! W ten sposób będziemy likwidować drony

    Nieoficjalnie: serwis GlamRap.pl podał przyczynę śmierci Pono

    Muniek Staszczyk o śmierci Pono. Powiedział, czego dowiedział się od Sokoła

    Atak nożownika w Chorzowie! Ofiara nie żyje, wiadomo kto jest sprawcą

    Szokujące zdarzenie w Łodzi. Mężczyzna wyskoczył z okna po torturach

    Grzegorz Braun z pierwszym wystąpieniem w PE. Szybko wyłączyli mu mikrofon [WIDEO]

    Grzegorz Braun apeluje o ochronę kontrwywiadowczą. Znamy powód

    ziobro

    Ziobro zapowiada „rozmaite działania”. „Wszystkiego mówić nie będę”

    Rosja grozi najpotężniejszą bronią. „Ukraina musi rozważyć”

    Putin wydał rozkaz ws. broni nuklearnej. „Rosja będzie musiała podjąć środki odwetowe”

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Pracownicy delegowani: co może czekać firmy transportowe?

26 października 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka
Pracownicy delegowani: co może czekać firmy transportowe?
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Rada Unii Europejskiej zajęła stanowisko w sprawie pracowników delegowanych. Polska odniosła porażkę, domagając się, by dyrektywa nie skupiała się bezpośrednio na transporcie. Jakie mogą być skutki tych postanowień? Ocenia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska.

Według obecnych przepisów, delegowany pracownik powinien otrzymywać przynajmniej minimalną pensję obowiązującą w kraju, do którego przyjeżdża. Wymaga się przy tym, by składki socjalne były odprowadzane w państwie, z którego przybywa. Nowe zmiany w przepisach przewidują wypłatę takiego samego wynagrodzenia, jakie jest zapewniane lokalnym pracownikom.

Pogorszy się pozycja firm transportowych

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

– Zmiana przepisów może uderzyć w interesy gospodarcze naszego kraju, polskie firmy transportowe oraz koncerny, które delegują najwięcej pracowników do państw Unii. Zapewne minie wiele czasu, zanim podmioty delegujące pracowników odnajdą się w zawiłościach prawnych nowej dyrektywy. Przyjęte stanowisko zakłada, że państwa wchodzące w skład Unii Europejskiej będą miały trzy lata na wdrożenie nowych przepisów, a firmy otrzymają 4 lata na dostosowanie się do nich, jednak nie możemy wykluczyć zbędnego zamieszania wokół zmian czy większej biurokracji, której już teraz jest sporo – ocenia Paweł Wloczek, Dyrektor Zarządzający WebEye Polska, czołowego dostawcy aplikacji telematycznych.

– Niewykluczone, że po wejściu w życie nowych przepisów pogorszy się pozycja polskich przedsiębiorców na rynku europejskim. Oferta rodzimych przewoźników może przestać być konkurencyjna w porównaniu z zachodnimi firmami transportowymi – dodaje przedstawiciel WebEye.

Polska, dążąc do kompromisu w wypracowaniu ostatecznego kształtu dyrektywy, nie była osamotniona. Podobnie jak nasz kraj głosowały Węgry, Litwa, Łotwa czy Wielka Brytania, które opowiedziały się przeciwko zmianom lub wstrzymały się od głosu. Po uzgodnieniach unijnych krajów stanowisko powinien teraz zająć Parlament Europejski.

źródło: infowire.pl

UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine