28% Polaków deklaruje, że ich sytuacja finansowa poprawiła się w porównaniu z poprzednim rokiem. Niewiarygodne? Wystarczy spojrzeć na rosnącą z roku na rok kwotę przeznaczaną na przedświąteczne zakupy.
Przedświąteczne zakupy, które – jak pokazują badania – robimy w pewnym, z góry określonym schemacie. Oto siedem tendencji zakupowych Polaków.
1. Zwlekający z zakupami
Z każdymi kolejnymi świętami coraz mniej Polaków odkłada zakupy na ostatnią chwilę. Jednak tłumy w centrach handlowych nie są jedynie sceną z amerykańskich filmów – na to musimy jeszcze trochę poczekać. Choć sprytni konsumenci już w Black Friday szukają upominków, to ci, którzy odłożyli zakupy na ostatnie dni przed Wigilią wciąż stanowią silną grupę (22%).
Czytaj także: Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują w Internecie
2. i 3. Coraz bardziej rozrzutni
6% – o tyle więcej wydamy na przedświąteczne zakupy w porównaniu z rokiem poprzednim. Nie wiadomo, na ile wiąże się to kolejną tendencją, czyli z przekraczaniem założonego budżetu. Co ciekawe, większa elastyczność w wydatkach to domena głównie mężczyzn!
3. Mniej lojalni
Już rok temu niemal 50% konsumentów potwierdziło, że kupiło prezenty w nieznanych wcześniej sklepach. Okazuje się, że kuszeni promocjami zapominamy o naszych ukochanych markach i często korzystamy z ofert nowych sklepów.
4. Ceniący opinie
Fora, bloga, porównywarki cen, a także videorecenzje – to jednej z popularniejszych źródeł inspiracji zakupowych. W tym okresie konsumenci doceniają również tzw. prezentowniki, czyli rankingi z prezentami, które pomagają znaleźć pomysł na prezent.
5. i 6. Oczekujący wygody
Aż 75% z nas uważa, że lubimy zakupy online, a kluczową rolę odgrywa tutaj dostawa do domu. Drugą korzyścią jest obsługa. Dobry kontakt ze sklepem coraz sprawniej jest przenoszony z coraz sprawniej przenoszona jest ze sprzedaży offline do online.
Kolejną, silną tendencją związana stricte ze sprzedażą internetową to szybki czas dostawy. Aż 36% z nas oczekuje, że paczka dotrze następnego dnia, a aż 11% – jeszcze w dniu zamówienia!
Pełny raport można przeczytaj TUTAJ
Źródło: inf. prasowa, www.omnipack.pl