Najwyższą aktywność medialną na starcie sezonu 2015/16 wykazują zespoły, które zakwalifikowały się do eliminacji europejskich pucharów. Najlepiej wypadł Lech Poznań. W badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, na temat Mistrza Polski pojawiło się ponad 5 tys. publikacji.
Analiza przygotowana w oparciu o materiały z lipca 2015 roku pokazała, że najwyższą medialną aktywność wykazywały kluby, które występowały w eliminacjach do Ligi Mistrzów i Ligi Europy. Pierwsze miejsce zajął lider z poprzedniego miesiąca – Lech Poznań. „Kolejorz” jako jedyny zespół z Ekstraklasy przekroczył barierę 5 tys. informacji medialnych. Oznacza to, że w lipcu – w prasie i na wybranych stronach www – na temat wielkopolskiej drużyny codziennie pojawiało się średnio 167 doniesień.
W lipcowym raporcie „Polska Piłka”, za plecami Lecha, znalazła się Legia Warszawa. O klubie z ulicy Łazienkowskiej pisano ponad 4,5 tys. razy. Trzeci byłŚląsk Wrocław. Aktywność medialna zespołu prowadzonego przez Tadeusza Pawłowskiego oscylowała w granicach 3,8 tys. publikacji. Jagiellonia Białystok, która również uczestniczyła w eliminacjach do rozgrywek europejskich, zajęła siódme miejsce. Na temat białostoczan pojawiło się w mediach ponad 2,6 tys. informacji. Nieco więcej pisano o innych zespołach, które nie miały okazji mierzyć się w eliminacjach do Ligi Europy. Wyższą medialność od Jagiellonii osiągnęły w lipcu: Wisła Kraków (3,1 tys.), Lechia Gdańsk (3,0 tys.) i Cracovia (2,8 tys.).
Czytaj także: Lech genialny na boisku, Legia niepokonana w mediach