Telewizja CNN postanowiła uderzyć w polską markę odzieżową Red is Bad. Amerykańscy dziennikarze sugerują, że odzież z patriotycznymi symbolami promuje nacjonalizm, rasizm i mobilizuje „skrajną prawicę”.
Na portalu internetowym CNN pojawił się reportaż na temat patriotycznych marek odzieżowych w Europie Wschodniej. Dziennikarze wymieniają m.in. polską markę Red is Bad.
„T-shirt to więcej niż tylko t-shirt. W ramach szerszej subkultury młodzieżowej można wzmocnić identyfikację rasistowską i nacjonalistyczną oraz mobilizować ekstremistyczne działania i przemoc” – przekonują dziennikarze portalu CNN.
Red is Bad na celowniku CNN
Dodają, że znaczna część komunikatów nacjonalistycznych łączy się również z globalną skrajną prawicą. „Polska nacjonalistyczna marka odzieży ulicznej sprzedaje koszulkę z flagą konfederatów amerykańskich” – czytamy w reportażu.
Według CNN popularne marki streetwearowe wykorzystują zakodowane symbole i komunikaty, aby oddziaływać na światopogląd ludzi i ich spojrzenie na politykę. Dziennikarze twierdzą, że zamieniają one koszulki i bluzy w chodzące bilbordy.
Pod lupę wzięto również inne inicjatywy, które sponsorowane są przez firmy produkujące odzież patriotyczną. Według CNN „nacjonalistyczny streetwear” finansowo napędza radykalizację społeczeństwa. Wspierane są bowiem filmy na YouTube oraz projekty muzyczne, które nawołują do nienawiści.
Cały reportaż można przeczytać TUTAJ
Źródło: nczas.com, cnn.com