Na oficjalnym fanpage’u Lidl Polska opublikowana została grafika zachęcająca klientów do wzięcia udziału w promocji na zakup cukru. Problem w tym, że niektórzy internauci poczuli się nią urażeni. Po fali krytyki sieć supermarketów opublikowała przeprosiny.
Słodki jeżu! Tylko w środę 28.06 cukier w Lidlu w cenie tak słodko niskiej, że aż nie wierzymy – tej treści wpis pojawił się na oficjalnym profilu Lida na Facebooku.
Czytaj także: Agencja marketingowa przedstawia nowe propozycje reklam dla Lidla. Będzie kolejna fala oburzenia katolików? \"Bób Ojciec\
Grafika reklamowana oburzyła część internautów, którzy potraktowali ją jako kpiny z religii katolickiej. Jestem ogromnie oburzony Państwa ostatnią akcją reklamową dotyczącą cukru. Naśmiewanie się z Jezusa Chrystusa pod postacią gry słownej wywołuje zdecydowany protest – napisał jeden z użytkowników Facebooka.
Inne wpisy utrzymane były w podobnym tonie. Niektórzy z komentujących zapewniali nawet, że więcej nie zrobią zakupów w sieci supermarketów.
Po fali krytyki osoby zarządzające fanpage Lidla zdecydowały się usunąć obrazoburczą grafikę. Portal wirtualnemedia.pl opublikował również treść przeprosin wystosowanych przez osoby odpowiedzialne za reklamę. Specyfiką naszej komunikacji jest lekki język, często wykorzystujący wspomnianą grę słów czy, jak w tym przypadku, młodzieżowe powiedzenia, dzięki czemu możemy z Wami prowadzić swobodny, bezpośredni dialog. Naszą ofertę chcieliśmy zaprezentować w sposób nieformalny, tak jak często to robimy na naszym profilu. Nie chcieliśmy w ten sposób nikogo urazić – wyjaśnili.
Podkreślili również, że „opinie Klientów są dla nich bardzo ważne”, w związku z czym zdecydowali się usunąć wpis z fanpage’a.
źródło: Facebook, wirtualnemedia.pl
Fot. Wikimedia/Onderwijsgek