Szwedzki producent ciężarówek i autobusów Scania przekaże do Madrytu 51 hybrydowych autobusów Scania Citywide.
51 sztuk pojazdów trafi do przewoźników działających w ramach Consorcio Regional de Transportes de Madrid. Całe zamówienie obejmuje 34 autobusy 2- osiowe o długości 12,7 metra oraz 17 pojazdów 3 osiowych o długości 14,8 metra. Kontrakt skomentował także dyrektor Scania Buses and Coaches Klas Dahlberg.
Cieszymy się, że w Madrycie doceniono zalety innowacyjnego napędu hybrydowego autobusów Scania i złożono tak duże zamówienie. Wiele miast ostrożnie bada zalety hybryd, natomiast Madryt jest obecnie liderem w ich stosowaniu. Nasze autobusy przyczyniają się do redukcji emisji CO2, przez co umożliwiają realizację celów związanych z ochroną klimatu.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Włodarze hiszpańskiej stolicy podejmują zdecydowane kroki w kierunku ograniczenia zanieczyszczenia powietrza. Już od 6 lat przewoźnicy nie mogą zamawiać pojazdów z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. Przewoźnicy mogą liczyć na kontrakt w Madrycie jeżeli 20% ich floty stanowią „zielone pojazdy”: elektryczne, gazowe, hybrydowe.
Scania Citywide może osiągać prędkość do 100 km/h. Hybrydowy moduł pojazdu składa się ze 150 konnego silnika elektrycznego oraz 9 litrowego silnika o mocy 320 KM. Silnik ten może być napędzany zarówno biodieslem jak i HVO (uwodorniony olej roślinny). Zabiegi te przekładają się na stosunkowo wymierną oszczędność paliwa.