Mundial 2018 to nie tylko sportowe emocje. To również olbrzymie marketingowe przedsięwzięcie. Eksperci od marketingu sportowego oszacowali dla portalu Wirtualnemedia.pl stawki za udział w reklamie piłkarzy naszej kadry. Najdroższy jest oczywiście Robert Lewandowski. Jak wygląda sytuacja w przypadku pozostałych piłkarzy i trenera?
Według Adama Pawlukiewicza, research&development executive w Pentagon Research, piłkarze reprezentacji Polski za udział w kampaniach reklamowych otrzymują kwoty od 200 tysięcy do 1 miliona zł.
-„Wszystko zależy oczywiście od marki i budżetu reklamowego. Warto zaznaczyć, że w przypadku polskich piłkarzy to są niewielkie kwoty, dużo więcej zarabiają przecież w klubach” – podkreśla ekspert w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
Dodaje, że obecnie większość zawodników polskiej kadry ma swoje reklamowe 5 minut. Szacuje, że najwyższą wartość marketingową (biorąc pod uwagę prawa rynku, relacje towarzyskie itp.) ma obecnie Robert Lewandowski – wynosi ona 1 mln zł.
Czytaj także: Mundial 2018: Ciekawostki i mało znane fakty na temat turnieju w Rosji
Według szacunków eksperta Adam Nawałka wart jest 500 tys. zł, Kamil Grosicki: 300-350 tys. zł, Kamil Glik 300-350 tys. zł, Jakub Błaszczykowski 250-300 tys. zł, Łukasz Piszczek 250-300 tys. zł, Grzegorz Krychowiak 200-250 tys. zł, Wojciech Szczęsny 200-250 tys. zł, zaś pozostali zawodnicy -poniżej 200 tys. zł.
Piotr Glinkowski z Arskom Group zwraca jednak uwagę, że rozstrzał stawek jest dość duży. Szczególnie gdy przyjrzymy się Robertowi Lewandowskiemu.
-„Piłkarz Bayernu Monachium gra w zupełnie innej lidze niż pozostali reprezentanci. By podjąć współpracę z asem naszej kadry należy liczyć się z rozpoczęciem negocjacji od kwoty miliona złotych. W zależności od zakresu świadczeń i pól eksploatacji kwota ta może być nawet kilka razy wyższa. Pozostali piłkarze z pierwszej jedenastki są do pozyskania w zasięgu od 400 do 700 tys. zł. Z palety osób związanych z reprezentacją zdecydowanie najbardziej atrakcyjny cenowo wydaje się selekcjoner. Jego udział w kampanii reklamowej szacuję na 250-300 tys. zł” – mówi Piotr Glinkowski.
Mundial 2018
XXI Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej rozpoczną się 14 czerwca. W turnieju wezmą udział 32 reprezentacje krajów. Łącznie na mistrzostwach zostaną rozegrane 64 mecze na 12 stadionach (w 11 miastach). Na turnieju zadebiutują reprezentacje Islandii i Panamy. Zwycięzca mistrzostw zakwalifikuje się do Pucharu Konfederacji 2021, który odbędzie się przed turniejem w Katarze w 2022 roku. Wielki finał rosyjskiego mundialu odbędzie się 15 lipca na stadionie Łużniki w Moskwie.
Źródło: wirtualnemedia.pl, wMeritum.pl