• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    w niedzielę

    Pogrzeb zamordowanych w Starej Wsi. Ksiądz mówił ze ściśniętym gardłem

    hołownia i kosiniak

    Władysław Kosiniak-Kamysz komentuje nocne spotkanie Hołowni z politykami PiS

    fot. X/Sejm RP

    Tusk zabrał głos po nocnym spotkaniu Hołowni z politykami PiS

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    w niedzielę

    Pogrzeb zamordowanych w Starej Wsi. Ksiądz mówił ze ściśniętym gardłem

    hołownia i kosiniak

    Władysław Kosiniak-Kamysz komentuje nocne spotkanie Hołowni z politykami PiS

    fot. X/Sejm RP

    Tusk zabrał głos po nocnym spotkaniu Hołowni z politykami PiS

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Gospodarka Biznes

Rośnie patriotyzm konsumencki w Polsce

19 marca 2017
Kategorie: Biznes, Gospodarka, Polecane, Praca
Piotr i Paweł zapowiada otwarcie w tym roku ok. 20 sklepów i wzrost obrotów
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Możliwe, że już niedługo patriotyzm konsumencki będzie czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu. Jak informuje Polska Grupa Supermarketów (PGS), właściciel marki Top Market, nawet 75% sprzedawanych produktów w sklepach należących do Grupy pochodzi od polskich producentów. Jednocześnie, firma planuje w najbliższym czasie wprowadzenie marki własnej produktów spożywczych produkowanych w Polsce.

Patriotyzm ekonomiczny staje się coraz ważniejszym kryterium wyboru towarów znajdujących się na sklepowych półkach. Pochodzenie produktu, obok jego jakości i ceny, to jeden z najważniejszych kryteriów wyboru, którym kieruje się już blisko połowa Polaków. Sieci handlowe dostrzegają już nowe trendy konsumenckie i starają się dopasować oferty pod oczekiwania klientów.

– W naszych działaniach również staramy się kierować zasadą patriotyzmu ekonomicznego. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne dla gospodarki jest wsparcie rodzimych producentów, dlatego naszym klientom oferujemy możliwie duży asortyment polskich produktów – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, skupiającej m.in. marki Top Marker, Minuta8 i Delica.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Jak twierdzą władze Polskiej Grupy Supermarketów, w zależności od wielkości i lokalizacji placówki, do 75% towarów znajdujących się na półkach to w pełni polskie produkty. – Nawet trzy czwarte produktów znajdujących się w naszych sklepach pochodzi od polskich producentów. Wybieramy również polskich dostawców owoców lub warzyw. Rozpoczęliśmy również współpracę, pozwalającą nam na wprowadzenie produktów marki własnej; oczywiście wyprodukowanych w 100% w Polsce – przekonuje Sadecki.

Jak wynika z raportu Open Research (Kwiecień 2016), polskie pochodzenie produktu zachęca 64% Polaków. Meble, produkty bankowe oraz właśnie artykuły spożywcze to kategorie, w przypadku których polskie pochodzenie jest szczególnie istotne dla badanych. Z drugiej strony, polskość najrzadziej zachęca do zakupu w przypadku artykułów AGD/RTV i chemii gospodarczej.

Co ciekawe polskie produkty doceniane są nie tylko nad Wisłą. Jak wskazują wyniki tegorocznego sondażu instytutu RAIT (2017), nawet 70 proc. Litwinów pozytywnie ocenia polskie produkty, a najbardziej rozpoznawalne polskie marki na Litwie to Kubuś, Tymbark, Sobieski i Orlen.

Polskie produkty spożywcze już od kilku lat podbijają rynki unijne. Rodzime przetwory mięsne są hitem między innymi w Niemczech i Holandii, a nasz kraj wyrósł na czołowego eksportera drobiu w UE. Dużą popularnością za granicą cieszą się nasze przetwory spożywcze ze zbóż, mąki czy mleka. Hitem stają się również nasze napoje bezalkoholowe, alkoholowe oraz… ocet.

źródło: newsrm.tv

Tagi patriotyzm konsumencki
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine