Kilka tygodni temu na łamach portalu wMeritum.pl informowaliśmy o planach ekspansji rosyjskiej sieci sklepów Svetofor. Pod szyldem Mere miały one pojawić się między innymi w naszym kraju i wyróżniać się ekstremalnie niskimi cenami. Teraz wiadomo już, że sklepy nie pojawią się w Polsce.
Svetofor to firma należąca do braki Sznajderów z Krasnojarska na Syberii. W Rosji ta sieć sklepów jest bardzo popularna i wyróżnia się ekstremalnie niskimi cenami. Wszystko za sprawą produktów, które mają najniższą dopuszczalną jakość i przez to można sprzedawać je bardzo tanio.
Jakiś czas temu pojawiła się informacja, że firma planuje ekspansję na rynki zagraniczne. Jak informowały „Wiadomości Handlowe”, ekspansję na rynek Unii europejskiej sieć zamierza zacząć od Rumunii, gdzie jeszcze w tym roku ma powstać aż 16 sklepów. Ich powierzchnia będzie wynosić od 800 do 1200 metrów kwadratowych, a 70 procent asortymentu będzie stanowiła żywność. Następnie sklepy Svetofor miały pojawić się w innych krajach, między innymi w Polsce, gdzie miały funkcjonować pod szyldem Mere.
Teraz wiadomo już, że do ekspansji w naszym kraju nie dojdzie. Jak informują „Wiadomości Handlowe”, część dostawców, z którymi negocjowała sieć, otrzymała informację: „Firma Torgservis wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty”. Oznacza to, że ekstremalnie tania sieć nie pojawi się w Polsce.
Duży wpływ na decyzję może być znaczna zmiana podejścia Polaków do żywienia, jaką można zaobserwować w ostatnich latach. Jeszcze w 2015 roku dla 83 procent Polaków najistotniejszym elementem przy zakupach była cena, a zaledwie dla 67 procent jakość. Dziś jakość ważna jest aż dla 88 procent badanych.
Czytaj także: Lublin: Spalił 8 busów firmy kurierskiej. Już jest w rękach policji