12 lipca Bar Kebab w Sanoku obchodzi swoje pierwsze urodziny. Informacja ta zapewne nie zainteresowałaby internautów spoza podkarpackiego miasta, gdyby nie reklama. Dwóch mężczyzn przebrało się w burki, a keczup i musztardę obwiązali wokół siebie imitując pasy szahida, jeden trzymał w ręku menu baru z kebabem. Sądząc po odsłonach, nagranie wymknęło się twórcom spod kontroli…
Na stronie Bar Kebab Sanok na Facebooku pojawiło się wydarzenie – Pierwsze urodziny lokalu 12 lipca. Organizatorzy zapowiadają moc atrakcji: muzykę, gry, konkursy, nagrody i promocje. Na zdjęciu promującym wydarzenie widać dwóch mężczyzn ubranych w „burki” z zestawem keczupu i musztardy przywiązanym do bioder.
Na pierwszy rzut oka nasuwa się skojarzenie z pasami szahida, zwanymi również pasami samobójców. Jest to element charakterystyczny dla zamachowców głównie na Bliskim Wschodzie.
Jak pisze portal wprost.pl, w związku z urodzinami ukazał się również film, na którym widać wspomnianych mężczyzn w przebraniu. Jeden z nich trzyma mikrofon, drugi kartę menu, która pełni rolę… detonatora. – Siemanko! Chcielibyśmy was zaprosić na wielkie urodziny Baru Kebab. Mamy dla was przygotowane super konkursy, obserwujcie nasz profil na Facebooku, tam naprawdę się będzie działo. Czekamy na was! – słyszymy na filmie. Na końcu słychać dźwięk eksplozji.
Reklama baru z kebabem cieszy się coraz większą popularnością w mediach społecznościowych. Zbiera również różne recenzje. Rzecz jasna znaczna część komentujących traktuje całość z dystansem i humorem. – Coś czuję Chłopaki, że będzie ogólnopolski rozgłos – napisał jeden z internautów. I miał rację bowiem film zebrał już kilkanaście tysięcy wyświetleń.
Niektórzy jednak starają się tłumaczyć, że autorzy nagrania poszli o krok za daleko, posługując się w reklamie symbolami terroryzmu. – Make kebab, not jihad – pisze jeden z komentatorów.
Źródło: YouTube, facebook.com/barkebabsanok, wprost.pl