Podpoznańska firma Solaris wygrała kolejny przetarg. Polski producent pojazdów komunikacji miejskiej dostarczy Warszawie 80 autobusów, z czego 60 stanowić będą przegubowce, a pozostałe 20 to klasyczne wozy o długości dwunastu metrów – poinformowały warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe.
Solaris stanął w szranki z niemieckim Mercedesem i MAN-em oraz polskim Solbusem. O zwycięstwie firmy z Bolechowa zadecydowała cena. Wielkopolska firma zaproponowała 21 milionów złotych za 20 dwunastometrowych autobusów. Najdrożej tego typu pojazdy chciał sprzedać MAN. Niemcy za swoje usługi zażądali 26 mln zł.
Również autobusy przegubowe dostarczy Solaris. Mimo, że Mercedes oferował cenę o milion niższą (90,7 mln), to Miejskie Zakłady Autobusowe zdecydowały się na ofertę polskiej firmy.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Łącznie za za 80 pojazdów Solaris zainkasuje niemal 113 mln zł. Pierwsze autobusy pojawią się w stolicy w ciągu 24 tygodni od podpisania umowy.
Wszystkie dostarczone przez firmę pojazdy będą niskopodłogowe, zaopatrzone w system monitoringu, klimatyzację, wyposażone w elektroniczne ekrany z informacją wewnętrzną i zewnętrzną, oznakowanie dla osób niewidomych oraz biletomaty.
Rekordowy rok 2014
Powstały w 2001 roku Solaris rokrocznie notuje wzrost sprzedaży swoich pojazdów. W zeszłym roku firma sprzedała aż 1380 autobusów i trolejbusów do różnych krajów Europy m.in. Niemiec czy Włoch.
W porównaniu z rokiem 2013 Solaris wyprodukował o 72 pojazdy więcej, a w zestawieniu z rokiem 2012 aż 374.
Sprzedaż autobusów i trolejbusów marki Solaris w latach 2006-2014
Sprzedaż autobusów i trolejbusów marki Solaris w 2014 roku