Tesco to jedna z największych międzynarodowych sieci spożywczych, która co roku wchodzi na kolejne rynki. Ich ostatnia świąteczna reklama wywołała jednak bardzo duże kontrowersje i w internecie spotkała się z falą negatywnych komentarzy.
Sezon na reklamy związane ze świętami Bożego Narodzenia powoli się rozpoczyna. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że w okolicach połowy listopada wiele sieci marketów rozpoczyna swoje „kampanie świąteczne” związane czy to z Mikołajkami, czy z samymi świętami Bożego Narodzenia.
Podobne spoty wyemitowała w sieci firma Tesco. Jeden z nich wywołał jednak ogromne kontrowersje wśród internautów. Sama reklama opowiada o rodzinnej atmosferze podczas świąt Bożego Narodzenia, w tle słyszymy cover słynnej piosenki „Merry Christmas Everyone”. Sielanka.
I pewnie nie byłoby w tym nic zaskakującego, gdyby nie kilka scen, które wzbudziły lekko skonsternowały internautów. Na jednej z nich pojawia się bowiem homoseksualna para z małym dzieckiem, inna ukazuje z kolei święta Bożego Narodzenia obchodzone przez wyznawców islamu. To właśnie one wywołały oburzenie oraz pociągnęły za sobą falę niekoniecznie pozytywnych komentarzy. Wśród internetowych wpisów pojawiły się między innymi zachęty do bojkotu sieci podczas świąt.
Nie wszyscy komentujący krytykują sieć. Niektórzy z internautów bronią Tesco twierdząc, że reklama jest jedynie odpowiedzią na hasło o powitaniu w sklepie wszystkich, bez względu na wyznanie oraz światopogląd.
Reklamę można zobaczyć poniżej.