W ubiegłą środę w Berlinie miała miejsce światowa premiera nowego Solarisa Urbino 12 i 18. Krajowy producent z Bolechowa mocno wszystkich zaskoczył nową konstrukcją.
Nowa konstrukcja bardzo przypadło mi do gustu widać, że została opracowana ”od stóp do głów” a raczej od opon do samego dachu. Pojazd intryguję swoją agresywną i awangardową stylistyką, która na pewno wywoła zaskoczenie i zdziwienie zagranicznej konkurencji no i oczywiście użytkowników.
Nowy autobus dzięki swojej konstrukcji jest lepiej dopasowany, lżejszy i bardziej odporny na korozję. Dzięki mniejszej masie zostało zredukowane spalanie paliwa. Nowy Solaris jest również lepiej wytłumiony a jego normy hałasu są bardzo niskie- 74,8 dB (norma europejska 80 dB, norma niemiecka 77 dB) zostały także zredukowane drgania co przyczyni się do poprawy komfortu jazdy.
Czytaj także: Arrinera Hussarya - pierwszy polski super samochód - wywiad z Łukaszem Tomkiewiczem
Czas na serce pojazdu czyli silnik. Komora silnika została przygotowana pod jednostki spełniające normy spalania i czystości spalin Euro 6. Będą także montowane silniki znane z poprzednich modeli Solarisa: DAF MX-11 PACCAR, Cummins ISB6. 7E6. Drugi producent będzie też dostawcą silników o napędzie CNG (sprężony gaz ziemny). Nowy Solaris jest przygotowany do instalacji silników spalinowych, elektrycznych jak i hybrydowych.
Możemy szczerze pogratulować naszym inżynierom umiejętności i talentu a firmie Solaris życzyć kolejnych sukcesów. Więcej o nowym Solarisie możecie państwo przeczytać na specjalnej stronie poświęconej nowym modelom Solarisa oraz na oficjalnej stronie producenta.
.
źródło: solarisbus.com, nowysolaris.pl
fot: Dzięki uprzejmości firmy Solaris Bus&Coach fb.com/ Solaris Bus & Coach S.A