Polska Grupa Supermarketów (PGS) uruchomiła markę własną: „O! Dobre Pewne Twoje”. Grupa wspiera polskich producentów i handlowców, a około 3/4 produktów z ich sklepów pochodzi z naszego kraju. O szczegółach informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Polska Grupa Supermarketów to organizacja zrzeszająca detalistów z branży spożywczej oraz skupiająca polski kapitał. Wśród celów jakie stawia przed sobą PGS są m.in.: promocja sprzedaży towarów produkcji polskiej, tworzenie oferty handlowej na wysokim poziomie oraz budowa ogólnopolskiej sieci handlowej. Do PGS należy obecnie ponad 600 sklepów, a wśród nich marki takie jak: Top Market, PSS Społem, Minuta8. Spółka zatrudnia obecnie około 10 000 osób.
19 czerwca grupa poinformowała o wprowadzeniu marki własnej „O! Dobre Pewne Twoje”. Cały proces został podzielony na dwa etapy.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
W pierwszym etapie na półki trafią makarony, mąka, słone przekąski, artykuły higieniczne, soki i napoje, przetwory owocowo-warzywne m.in. owoce w puszkach. Drugi etap obejmie poszerzenie asortymentu o słodycze i dania gotowe – powiedział portalowi wiadomościhandlowe.pl Przemysław Gaszewski, dyrektor handlowy grupy.
Podkreślił także, że PGS wspiera polskie środowisko kupieckie oraz rodzimych producentów i to właśnie im powierzono realizację strategii nowej marki. Potwierdzają to statystyki grupy z których wynika, że aż 75 proc. sprzedawanych produktów pochodzi z naszego kraju. Co ciekawe, polskie pochodzenie produktu ma decydujące znaczenie dla 64 proc. Polaków przy zakupie.
Grupa jest świetnym przykładem na to, że Polacy mogą konkurować z zagranicznymi gigantami w handlu. Jednak ostatecznie wszystko zależy od klientów, to oni decydują jakie produkty wybiorą kierując się ceną, jakością i coraz częściej krajem pochodzenia towaru.
Cały wywiad można przeczytać TUTAJ