Portal YouTube opublikował ranking najchętniej oglądanych przez Polaków reklam w 2017 roku. Najpopularniejszy okazał się spot promujący trasę koncertową „Męskie Granie 2017”. Na podium znalazła się również reklama Play promująca ubiegłoroczny finał WOŚP.
Zestawienie YouTube Ads Leaderboard 2017 należący do Google’a portal publikuje co roku. Ranking najpopularniejszych reklam 2017 roku powstał z wykorzystaniem algorytmu uwzględniającego takie dane jak wyświetlenia, czas oglądania i udostępnienia.
Pierwsze miejsce w rankingu zajął spot reklamujący trasę koncertową „Męskie Granie„ i jej głównego organizatora – firmę Żywiec. Jest to klip do piosenki „Nieboskłon” w wykonaniu Organka, Moniki Brodki i Piotra Roguckiego. Została ona nagrana specjalne na ubiegłoroczne „Męskie Granie”.
Drugie miejsce zajęła reklama sieci komórkowej Play ze spotem przygotowanym z okazji 25. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W teledysku wzięli udział popularni youtuberzy – Człowiek Warga, Blowek, Red Lipstick Monster czy Paulina z „Mówiąc Inaczej”. Play za każde obejrzenie teledysku wpłacał pieniądze na konto WOŚP.
Trzecie miejsce w rankingu zajęła reklama ING Bank Śląski „Poznaj historię Stefana #weekending”. Ze spotu dowiadujemy się, w jaki sposób jego bohater, Stefan, dba o płynność finansową klientów banku, gdy trwa weekend.
Top 10 najpopularniejszych reklam na polskim YouTube w 2017 roku
TOP 10 prezentuje się następująco:
1. Męskie Granie. 2017. Męskie Granie Orkiestra – Nieboskłon
4. CLEO – Coraz bliżej Święta | #Dziekuje
5. Gang Świeżaków 2
6. To, czego szukasz, jest bardzo blisko… | Bal
7. Jajka Hatchimals UNBOXING Open BOX
8. Podziel się tym, co masz cennego | Czego szukasz? | Talizman
9. Wyciśnij z życia jak najwięcej…| Lemoniada
10. Historia pewnej miłości… | Maffashion i Czarek z Abstrachuje.TV #TasteTheFeeling
Źródło: businessinsider.com, YouTube.com