Supertechnologia na wyciągnięcie ręki? Volkswagen nie widzi przeszkód i prezentuje nowoczesny silnik 1.5 TSI, który ma zastąpić jednostkę 1.4 TSI.
Nowy silnik koncernu z Wolfsburga 1.5 TSI evo z serii EA211 został zaprezentowany w czasie 37 Międzynarodowego Sympozjum Silnikowego w Wiedniu. Silniki z tej serii (1.2 i 1.4 TSI) są bezpośrednim rozwinięciem serii EA111, które nie były udanymi konstrukcjami. Nowy silnik jest niemalże naszpikowany nowoczesnymi technologiami i zmianami. Tym samym już na wstępie stawia konkurencji wysoką poprzeczkę.
Jakie zmiany zaszły w silniku? Zwiększenie skoku tłoka o 5,9 mm, możliwość pracy w tzw. cyklu Millera czyli sztuczne opóźnianie faz zaworów dolotowych, wysoki stopień sprężania (12,5:1), wydajna turbina o zmiennej geometrii (już od 1300 obr./min), system ACT czyli odłączanie dwóch środkowych cylindrów, wodny intercooler, ceramiczne tuleje cylindrów zwiększą odporność na spalanie stukowe.
Jak owe zmiany przekładają się na osiągi o ekonomię? Podstawowa wersja silnika mam mieć 130 KM czyli 0 5 więcej w stosunku do poprzednika, moment obrotowy nie uległ zmianie i wynosi 200 Nm. Oprócz 130 konnej wersji będziemy mieli do wyboru mocniejszą jednostkę o mocy 150 KM. Dynamika samochodu raczej nie odbiegnie od poprzedniego silnika ale wprowadzone zmiany powodują zmniejszenie zużycia paliwa o 0k. 10%. Nowy silnik TSI efektywnością dogania wysokoprężne jednostki TDI.
fot: en.wikipedia.org/ OSX
źródło: materiały prasowe