Google zapowiedział znaczące zmiany jeśli chodzi o wyświetlenia reklam w serwisie YouTube. Mają one obowiązywać od 2018 roku i polegają przede wszystkim na usunięciu 30-sekundowych formatów, których nie można przyspieszyć.
To właśnie te reklamy były często najbardziej irytujące dla użytkowników YouTube. Od 2018 roku Google planuje usunąć je z serwisu YouTube. W dalszym ciągu oczywiście będą mogły się pojawiać reklamy tej długości, jednak tylko takie, które będzie można przewinąć po upływie pięciu sekund. Z kolei czas reklam bez możliwości przewinięcia ma się skrócić do 20 sekund.
Zamiast dotychczasowych reklam Google planuje wprowadzić nowe formaty, które z jednej strony mają być krótsze i bardziej atrakcyjne dla odbiorców, a z drugiej skuteczne dla reklamodawców. Ich celem ma być budowa zwartego, dynamicznego przekazu, który nie będzie irytował odbiorcy i pozwoli mu szybciej zobaczyć wyszukiwaną przez niego treść, ale jednocześnie będzie stanowił atrakcyjną ofertę dla wszystkich, którzy chcieliby się w serwisie reklamować.
Czytaj także: Wkrótce smartfony mogą być za darmo. Wystarczy, że użytkownik zgodzi się na oglądanie reklam?
Czytaj także: CD Projekt wyprzedził na giełdzie kolejnego giganta!