Dnia 27 sierpnia 2014 r. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP) nabyły od Wydawnictwa ZamKor wartości intelektualne i prawne do marki ZamKor i do 58 publikacji edukacyjnych opracowanych i wydanych przez Wydawnictwo ZamKor. Dzięki tej akwizycji WSiP istotnie wzmacnia swą ofertę dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w fizyce, chemii i przyrodzie.
Jest to kolejna transakcja zakupu dokonana przez WSiP w ostatnim czasie po przejęciu portfela produktów do szkolnictwa zawodowego od wydawnictwa REA w lipcu 2013.
WSiP wciąż się rozwija – mówi Jerzy Garlicki, prezes WSiP – Rozwija własną ofertę produktów edukacyjnych: tradycyjnych i multimedialnych, a także wchodzi w nowe obszary edukacyjne, jak np. zaprezentowane w ubiegłym tygodniu Repetytoria. Niezależnie od tego WSiP konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję poprzez akwizycję nowych ofert, co jest szczególnie cenne w rozwojowym segmencie ponadgimnazjalnym, który w mniejszym stopniu niż np. szkoły podstawowe czy gimnazja zostanie objęty regulacjami nowej reformy.
Transakcja to przejęcie portfela 58 produktów ZamKoru, w tym cieszącego się bardzo dużą renomą i popularnością cyklu Świat Fizyki do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
ZamKor to wydawnictwo rodzinne, o ponad 20-letniej tradycji, wyspecjalizowane w podręcznikach i obudowie dydaktycznej do fizyki, a także chemii i przyrody. Zbudowaliśmy naszą pozycję współpracując z grupą uznanych autorów i dydaktyków, a także konsekwentnie budując partnerskie, oparte na zaufaniu i wymianie wiedzy, relacje ze środowiskiem nauczycielskim – mówi Piotr Sagnowski, współwłaściciel ZamKoru.
WSiP planuje rozwijać przejęte produkty edukacyjne przy współpracy z autorami ZamKoru. Natomiast zestawy doświadczalne do chemii i fizyki, funkcjonujące dotychczas pod marką ZamKor, pozostaną w gestii dotychczasowych właścicieli i oferowane będą pod nową marką – EduVis.
Jestem przekonany, że w obecnej trudnej sytuacji na rynku, dla mniejszych wydawnictw taka transakcja to szansa na ocalenie ich dorobku i utrzymanie różnorodności oferty rynkowej. Zmiany w kierunku nowoczesnej edukacji i cyfryzacji wymagają znaczących inwestycji, dodatkowo doszła jeszcze konieczność dostosowania podręczników do wymogów nowej ustawy o systemie oświaty czyli inwestycja w nowe podręczniki. Mniejsze podmioty mogą sobie z takimi wyzwaniami samodzielnie nie poradzić. A szkoda byłoby ich dorobku – przekonuje Jerzy Garlicki.
Fot.: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne sp. z o.o. / wikimedia commons
Źr.: inf. prasowa