Ważna zmiana została zapowiedziana na Facebooku przez Marka Zuckerberga. Z jednej strony spowoduje ona duże zyski, ale z drugiej może nie spodobać się użytkownikom portalu.
Zmiana dotyczy filmów wyświetlanych na Facebooku. Jak wynika z najnowszych danych, dziennie użytkownicy portalu oglądają tam ponad 100 milionów godzin materiałów wideo. Nic więc dziwnego, że Mark Zuckerberg postanowił zrobić z tego biznes.
Jak to zrobić? Oczywiście wprowadzając do filmów wideo reklamy. Na wszystkich stronach firmowych, informacyjnych czy blogowych w filmach wyświetlanych na portalu po 20 sekundach będzie wyświetlała się reklama. Dotyczy to nagrań, które będą trwały powyżej 90 sekund. Do tej pory wszystkie nagrania na Facebooku były pozbawione reklam. Dobrą informacją pozostaje fakt, że nie dotyczy to nagrań udostępnianych przez osoby prywatne.
Czytaj także: Wkrótce smartfony mogą być za darmo. Wystarczy, że użytkownik zgodzi się na oglądanie reklam?
Z reklam na Facebooku będą też czerpać korzyści poszczególne firmy czy portale. 45 procent przychodu ma trafić do Facebooka, a resztę otrzymają strony udostępniające nagrania.
Czytaj także: Polskie jezioro zamarznięte po raz pierwszy od kilkunastu lat!