Wygląda na to, że problem związany z awarią Visy w całej Europie został rozwiązany. Firma wydała oświadczenie, w którym przeprasza klientów i informuje o przyczynach awarii.
Ogromne problemy z płatnościami w sklepach i wypłatami w bankomatów mieli użytkownicy kart Visa w całej Europie. Problem pojawił się również w Polsce, informowało o nim wiele banków, między innymi mBank oraz Bank Zachodni WBK. Właściciele sklepów skarżyli się na utratę zysków.
Biuro prasowe Visa w specjalnym oświadczeniu przeprosiło wszystkich klientów za utrudnienia. „1 czerwca br. wystąpiły zakłócenia w działaniu systemu Visa, które dotknęły klientów w całej Europie. Naszym celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania kart Visa 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Wczoraj nie udało nam się zrealizować tego celu w pełni, za co przepraszamy naszych partnerów oraz – przede wszystkim – użytkowników kart Visa” – czytamy w oświadczeniu.
Firma poinformowała, że awaria została już naprawiona, a problem był spowodowany awarią sprzętu. „Obecnie klienci mogą już korzystać ze swoich kart Visa, ponieważ działanie naszego systemu powróciło niemal do poziomu wyjściowego. Zakłócenia spowodowane zostały awarią sprzętu. Nie mamy podstaw aby sądzić, że były one związane z nieuprawnionym dostępem do systemu ani działaniami prowadzonymi w złej wierze” – zaznacza biuro prasowe.
Czytaj także: Gigantyczna awaria Visy. Banki w całej Europie ostrzegają klientów!
Czytaj także: Kilkaset interwencji strażaków po piątkowych burzach. W sobotę kolejne zagrożenia!