Wczoraj na wMeritum.pl informowaliśmy Państwa, że Robert Lewandowski zakończył współpracę z Coca-Colą. Piłkarz Bayernu Monachium był twarzą firmy przez siedem lat. Dziś otrzymaliśmy oficjalne stanowisko koncernu w tej sprawie. Publikujemy jego treść.
„Lewy” związał się z Coca-Colą w 2010 roku. Wizerunek zawodnika był wykorzystywany głównie do promocji napoju na polskim rynku. Teraz, po siedmiu latach, piłkarz zdecydował się zakończyć współpracę. Nieoficjalnie mówi się, iż reklamowanie Coca-Coli kolidowało z wizerunkiem „Lewego”. Powszechnie wiadomo bowiem, że kapitan naszej kadry ogromną wagę przykłada do zdrowego trybu życia. Szczególnie istotna jest dla niego dieta, w której nie ma miejsca na słodkie napoje gazowane.
W przesłanym do redakcji wMeritum.pl stanowisku firmy Coca-Cola czytamy:
Z końcem 2017 roku firma Coca-Cola zakończyła współpracę z Robertem Lewandowskim. Siedmioletni kontrakt z piłkarzem dotyczył przede wszystkim wspierania działań w obszarze sportu młodzieżowego i turnieju piłkarskiego Coca-Cola Cup, którego Robert Lewandowski był ambasadorem. Z powodu zmiany strategii firmy, także w obszarze wspierania sportu i inicjatyw sportowych, podjęto decyzję o niekontynuowaniu współpracy z Robertem Lewandowskim.
Coca-Cola pozostaje jednak cały czas aktywna w obszarze futbolu. Firma jest m.in. sponsorem Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA 2018, które odbędą się w Rosji. Wydarzeniu będzie towarzyszyć wiele inicjatyw zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym skierowanych do konsumentów i fanów piłki nożnej. Informacje na temat dalszych planów firmy dotyczących jej zaangażowania w obszar piłki nożnej będą podawane na bieżąco.
Źródło: inf. prasowa, wMeritum.pl