Zakończyła się 88. ceremonia wręczenia Oscarów. Nagrodę za najlepszy film otrzymał „Spotlight”, a największym zwycięzcą okazał się „Mad Max: Na drodze gniewu”, który zgarnął aż sześć statuetek.
Galę, która odbyła się w Dolby Theatre w Los Angeles poprowadził Chris Rock. Nie obyło się bez akcentów dotyczących braku czarnoskórych aktorów wśród nominowanych. Oprócz komika, wspominało o tym również wiele innych osób.
Największym sukcesem może pochwalić się film „Mad Max: Na drodze gniewu”. Otrzymał on aż sześć statuetek, aczkolwiek wszystkie w kategoriach technicznych: za najlepszy montaż, dźwięk, montaż dźwięku, scenografię, kostiumy i charakteryzację. Nie udało mu się natomiast otrzymać Oscara za najlepsze efekty specjalne – tę nagrodę odebrał mu film „Ex Machina”.
Czytaj także: Ogłoszono nominacje do Oscarów. \"Zjawa\" faworytem
Trochę gorzej wypadła „Zjawa”, chociaż udało jej się zgarnąć trzy statuetki. Emmanuel Lubezki otrzymał nagrodę za najlepsze zdjęcia do filmu, Alejandro G. Inarritu za reżyserię a Leonardo DiCaprio w końcu dostał statuetkę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. Najlepszą aktorką pierwszoplanową została Brie Larson, za rolę w filmie pokój, a para najlepszych aktorów drugoplanowych to Mark Rylance („Most szpiegów”) oraz Alicia Vikander („Dziewczyna z portretu”).
Oscara za najlepszy film otrzymał „Spotlight”. To nie jedyna jego statuetka tego wieczoru – film otrzymał również nagrodę za najlepszy scenariusz oryginalny.
W trakcie ceremonii wspominano również ludzi związanych z kinem, których żegnaliśmy w ubiegłym roku. Byli to m.in. Christopher Lee, Alan Rickman, Wes Craven, David Bowie oraz Lizabeth Scott.
Laureatów we wszystkich kategoriach można zobaczyć poniżej:
Najlepszy film: „Spotlight”
Najlepszy reżyser: Alejandro G. Inarritu („Zjawa”)
Najlepszy aktor: Leonardo DiCaprio („Zjawa”)
Najlepsza aktorka: Brie Larson („Pokój”)
Najlepszy aktor drugoplanowy: Mark Rylance („Most szpiegów”)
Najlepsza aktorka drugoplanowa: Alicia Vikander („Dziewczyna z portretu”)
Najlepszy scenariusz oryginalny: Tom McCarthy, Josh Singer („Spotlight”)
Najlepszy scenariusz adaptowany: Adam McKay, Charles Randolph („Big Short”)
Najlepszy film nieanglojęzyczny: „Syn Szawła”
Najlepsza animacja: „W głowie się nie mieści”
Najlepszy dokument: „Amy”
Najlepsze zdjęcia: Emmanuel Lubezki („Zjawa”)
Najlepszy montaż: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepsze efekty specjalne: „Ex Machina”
Najlepsza muzyka: Ennio Morricone („Nienawistna ósemka”)
Najlepsza piosenka: „Writing’s On The Wall” („Spectre”)
Najlepszy dźwięk: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepszy montaż dźwięku: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepsza scenografia: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepsze kostiumy: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepsza charakteryzacja: „Mad Max: Na drodze gniewu”
Najlepszy krótkometrażowy dokument: „A Girl In The River: Price of Forgiveness”
Najlepszy film krótkometrażowy: „Stutterer”
Najlepsza krótkometrażowa animacja: „Niedźwiedzia opowieść”
Czytaj także: Dziennikarstwo idealne? – Spotlight [RECENZJA]