• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nitras wyśmiany na sali sejmowej przez posłów PiS. Ich reakcja mówi wszystko [WIDEO]

    Nitras wyśmiany na sali sejmowej przez posłów PiS. Ich reakcja mówi wszystko [WIDEO]

    trzaskowski

    Opowiedział, co usłyszał od kolegów z Platformy przed II turą. „Nie uda się” [WIDEO]

    córka karola nawrockiego

    Wstrząsający hejt na córkę Nawrockiego. Interweniuje Rzecznik Praw Dziecka!

    nawrocki i tusk

    Była posłanka PO nie wytrzymała po wyborach: Platforma uważa, że jest „lepsza” 

    Pieskow

    Rosja reaguje na wygraną Nawrockiego. Wymowne słowa

    Zablokują portale społecznościowe w Polsce? Nawrocki stawia sprawę jasno

    Niemcy komentują zwycięstwo Nawrockiego. Boją się jednej rzeczy

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Nitras wyśmiany na sali sejmowej przez posłów PiS. Ich reakcja mówi wszystko [WIDEO]

    Nitras wyśmiany na sali sejmowej przez posłów PiS. Ich reakcja mówi wszystko [WIDEO]

    trzaskowski

    Opowiedział, co usłyszał od kolegów z Platformy przed II turą. „Nie uda się” [WIDEO]

    córka karola nawrockiego

    Wstrząsający hejt na córkę Nawrockiego. Interweniuje Rzecznik Praw Dziecka!

    nawrocki i tusk

    Była posłanka PO nie wytrzymała po wyborach: Platforma uważa, że jest „lepsza” 

    Pieskow

    Rosja reaguje na wygraną Nawrockiego. Wymowne słowa

    Zablokują portale społecznościowe w Polsce? Nawrocki stawia sprawę jasno

    Niemcy komentują zwycięstwo Nawrockiego. Boją się jednej rzeczy

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Wiadomości

„Gazeta Wyborcza” ma ponad 55 tys. płatnych użytkowników w sieci. „Naszym celem jest rozwój płatnych treści”

15 kwietnia 2015
Kategorie: Wiadomości, Wiadomości z Polski
Gazeta Wyborcza publikuje najwięcej reklam za pieniądze podatników
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Już co czwarty płatny czytelnik „Gazety Wyborczej” kupuje ją w wersji cyfrowej. Sprzedaż prasy drukowanej od ponad dekady systematycznie spada. Tradycyjne media szukają więc sposobu na dotarcie do czytelników za pomocą nowych technologii.

– Strategia internetowa Agory ma kilka punktów. Po pierwsze, rozwijamy kilka marek, oczywiście Gazetę.pl, ale też np. Sport.pl, który w naszej ocenie jest dzisiaj najważniejszym internetowym medium sportowym w Polsce i fajnie rosnącym wortalem – mówi Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.

Kolejnym elementem strategii obecności Agory w sieci są płatne treści. W tym segmencie najważniejszym tytułem jest „Gazeta Wyborcza”. W lutym, jak podały Wirtualne Media, Agora sprzedała niemal 168 tys. drukowanych egzemplarzy „Gazety Wyborczej”, co oznacza roczny spadek o ponad 4 proc. Część czytelników zamieniła jednak papier na ekran.

Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?

Celem Agory jest systematyczny wzrost sprzedaży treści przygotowywanych w wersji cyfrowej. Spółka liczy na to, że mimo zalewu bezpłatnych informacji dostępnych w internecie, są też klienci szukający tekstów lepszej jakości, którzy gotowi są zapłacić za możliwość ich przeczytania.

– Naszym celem jest rozwój płatnych treści, stąd wejście „Gazety Wyborczej” w model mierzonego paywalla [po przeczytaniu 10 artykułów w miesiącu czytelnik odsyłany jest na strony płatne – red.] – wyjaśnia Paweł Wujec. – Pod koniec zeszłego roku mieliśmy już ponad 50 tys. płacących subskrybentów. Kiedy zarząd Agory ogłosił swój cel, mało kto wierzył, że się uda, a jednak okazuje się, że w Polsce jest popyt na jakościowe treści i wbrew wszystkim obiegowym opiniom są ludzie, którzy chcą za to zapłacić.

Model wprowadzony został w lutym 2014 roku. Po roku działania liczba płatnych odbiorców cyfrowej wersji gazety wzrosła do 55 tys. – „Gazeta Wyborcza” to brand, od którego Agora się zaczęła, i priorytet dla firmy – mówi Wujec. – Równocześnie robimy mnóstwo rzeczy w zakresie modelu zasięgowego, reklamowego, nie tylko na Gazeta.pl. To m.in. wiele inicjatyw związanych z wideo.

Agora rozwija m.in. sieć AIA (Agora Internet Artists) – to największa sieć zrzeszająca twórców działających na YouTube. Obejmuje ponad 400 kanałów z różnych kategorii tematycznych, jak rozrywka, informacje, sport. Spółka ma też w ofercie platformę VOD Kinoplex.

– O tym, co robimy na rynku internetowym, trzeba myśleć w kilku kategoriach i w kilku strumieniach, a nie stawiać wszystko na jedną kartę. Są różne grupy odbiorców i różne produkty. To jest segmentacja rynku, której trzeba się nauczyć – mówi Paweł Wujec. – Zdarza się, że kiedy wrzucamy na YouTube wideo, które cieszy się popularnością na Gazeta.pl, nikt tam tego nie ogląda. I odwrotnie, filmy, które są popularne na YouTube, czasami nasze, czasami naszych partnerów, pokazane na Gazeta.pl nie zawsze podobają się naszym użytkownikom.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Fot. Wikimedia/Szczebrzeszynski

Tagi agoraGazeta Wyborczainternet
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine