• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Krzysztof Bosak mówi, jak głosować w II turze [WIDEO]

    Bosak złożył gratulacje po wyborach prezydenckich. Nawrocki był tylko jedną z wielu osób

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Jest pierwsze zdjęcie sztabu Trzaskowskiego po wygranej! Wrzucił je poseł

    Trzaskowski przerwał milczenie po przegranych wyborach. Zwrócił się do Nawrockiego

    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Lech Wałęsa wściekły po ogłoszeniu wyników. Padły mocne słowa

    Von der Leyen obawia się odcięcia UE od rosyjskiego gazu. „Gazprom dziwnie się zachowuje”

    Ursula von der Leyen reaguje na wygraną Nawrockiego

    pilne 5

    Oficjalne wyniki wyborów prezydenckich. Jest komunikat PKW

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Krzysztof Bosak mówi, jak głosować w II turze [WIDEO]

    Bosak złożył gratulacje po wyborach prezydenckich. Nawrocki był tylko jedną z wielu osób

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Sekielski podczas wieczoru wyborczego. „Zostało podważone zaufanie do dziennikarzy” [WIDEO]

    Jest pierwsze zdjęcie sztabu Trzaskowskiego po wygranej! Wrzucił je poseł

    Trzaskowski przerwał milczenie po przegranych wyborach. Zwrócił się do Nawrockiego

    Wałęsa tłumaczy się z gróźb pod adresem Cenckiewicza. „Będziesz wisiał” [WIDEO]

    Lech Wałęsa wściekły po ogłoszeniu wyników. Padły mocne słowa

    Von der Leyen obawia się odcięcia UE od rosyjskiego gazu. „Gazprom dziwnie się zachowuje”

    Ursula von der Leyen reaguje na wygraną Nawrockiego

    pilne 5

    Oficjalne wyniki wyborów prezydenckich. Jest komunikat PKW

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Wiadomości

„Gazeta Wyborcza” ma ponad 55 tys. płatnych użytkowników w sieci. „Naszym celem jest rozwój płatnych treści”

15 kwietnia 2015
Kategorie: Wiadomości, Wiadomości z Polski
Gazeta Wyborcza publikuje najwięcej reklam za pieniądze podatników
UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

Już co czwarty płatny czytelnik „Gazety Wyborczej” kupuje ją w wersji cyfrowej. Sprzedaż prasy drukowanej od ponad dekady systematycznie spada. Tradycyjne media szukają więc sposobu na dotarcie do czytelników za pomocą nowych technologii.

– Strategia internetowa Agory ma kilka punktów. Po pierwsze, rozwijamy kilka marek, oczywiście Gazetę.pl, ale też np. Sport.pl, który w naszej ocenie jest dzisiaj najważniejszym internetowym medium sportowym w Polsce i fajnie rosnącym wortalem – mówi Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.

Kolejnym elementem strategii obecności Agory w sieci są płatne treści. W tym segmencie najważniejszym tytułem jest „Gazeta Wyborcza”. W lutym, jak podały Wirtualne Media, Agora sprzedała niemal 168 tys. drukowanych egzemplarzy „Gazety Wyborczej”, co oznacza roczny spadek o ponad 4 proc. Część czytelników zamieniła jednak papier na ekran.

Czytaj także: Stan współczesnej oświaty. Czy czas na radykalne zmiany?

Celem Agory jest systematyczny wzrost sprzedaży treści przygotowywanych w wersji cyfrowej. Spółka liczy na to, że mimo zalewu bezpłatnych informacji dostępnych w internecie, są też klienci szukający tekstów lepszej jakości, którzy gotowi są zapłacić za możliwość ich przeczytania.

– Naszym celem jest rozwój płatnych treści, stąd wejście „Gazety Wyborczej” w model mierzonego paywalla [po przeczytaniu 10 artykułów w miesiącu czytelnik odsyłany jest na strony płatne – red.] – wyjaśnia Paweł Wujec. – Pod koniec zeszłego roku mieliśmy już ponad 50 tys. płacących subskrybentów. Kiedy zarząd Agory ogłosił swój cel, mało kto wierzył, że się uda, a jednak okazuje się, że w Polsce jest popyt na jakościowe treści i wbrew wszystkim obiegowym opiniom są ludzie, którzy chcą za to zapłacić.

Model wprowadzony został w lutym 2014 roku. Po roku działania liczba płatnych odbiorców cyfrowej wersji gazety wzrosła do 55 tys. – „Gazeta Wyborcza” to brand, od którego Agora się zaczęła, i priorytet dla firmy – mówi Wujec. – Równocześnie robimy mnóstwo rzeczy w zakresie modelu zasięgowego, reklamowego, nie tylko na Gazeta.pl. To m.in. wiele inicjatyw związanych z wideo.

Agora rozwija m.in. sieć AIA (Agora Internet Artists) – to największa sieć zrzeszająca twórców działających na YouTube. Obejmuje ponad 400 kanałów z różnych kategorii tematycznych, jak rozrywka, informacje, sport. Spółka ma też w ofercie platformę VOD Kinoplex.

– O tym, co robimy na rynku internetowym, trzeba myśleć w kilku kategoriach i w kilku strumieniach, a nie stawiać wszystko na jedną kartę. Są różne grupy odbiorców i różne produkty. To jest segmentacja rynku, której trzeba się nauczyć – mówi Paweł Wujec. – Zdarza się, że kiedy wrzucamy na YouTube wideo, które cieszy się popularnością na Gazeta.pl, nikt tam tego nie ogląda. I odwrotnie, filmy, które są popularne na YouTube, czasami nasze, czasami naszych partnerów, pokazane na Gazeta.pl nie zawsze podobają się naszym użytkownikom.

Źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Fot. Wikimedia/Szczebrzeszynski

Tagi agoraGazeta Wyborczainternet
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine