Z danych za luty br. wynika, że prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadek sprzedaży, a najbardziej bolesną stratę zanotowała Gazeta Wyborcza od której odszedł co dziesiąty czytelnik.
Zestawienie przygotowane dla portalu wirtualnemedia.pl pokazuje, że niekwestionowanym liderem wśród dzienników pozostaje „Fakt”, który w lutym sprzedawał się średnio w liczbie 308 457 egzemplarzy (strata 4,95 proc. rok do roku).
Drugie miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza z wynikiem 152 386 egzemplarzy. W tym wypadku spadek jest największy wśród wszystkich dzienników i wynosi 9,34 procent. Najniższe miejsce na podium zajmuje „Super Express” ze sprzedażą na poziomie 143 218 egzemplarzy (spadek o 2,57% rdr.).
Czytaj także: Polacy przestają kupować gazety codzienne? Największy spadek \"Gazety Wyborczej\", ale inne tytuły też z problemami!
Za pierwszą trójką uplasowały się „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Przegląd Sportowy”, natomiast siódme miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie”, czyli jedyny dziennik, który zanotował wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2015 roku. Sprzedaż „GPC” wzrosła o 18,9 proc. do poziomu 21 482 egzemplarzy.