Wszystkie czołowe ogólnopolskie gazety codzienne notują poważne spadki sprzedaży – wynika z najnowszego rankingu portalu WirtualneMedia.pl. Największy spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”, ale duże problemy mają także inne tytuły.
Największy spadek sprzedaży odnotowała „Gazeta Wyborcza”. W porównaniu z lutym ubiegłego roku sprzedała ona 21,44 procenta mniej egzemplarzy. W lutym 2016 roku jej sprzedaż wynosiła ponad 152 tysiące egzemplarzy, rok później zaś zaledwie niecałe 120 tysięcy. Spowodowało to spadek gazety z drugiego na trzecie miejsce w rankingu.
Swoje miejsce straciła ona na rzecz „Super Expressu”, który również odnotował spadek sprzedaży, jednak tylko nieco ponad 8 procent. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się „Fakt”, który mimo ponad 9 – procentowej straty wciąż sprzedaje ponad dwa razy więcej egzemplarzy niż drugi „Super Express”.
Z rankingu wynika, że Polacy kupują coraz mniej codziennych gazet. Duże problemy mają choćby „Rzeczpospolita”, której sprzedaż spadła ponad 10,7 procenta oraz „Gazeta Polska Codziennie” ze spadkiem wynoszącym ponad 12,6 procent. „Przegląd Sportowy” zanotował z kolei spadek o 9,22 procenta, zaś „Dziennik Gazeta Prawna” o 6,37 procenta.
Za „Faktem”, „Super Expressem” i „Gazetą Wyborczą” w rankingu ilości sprzedanych egzemplarzy bez zmian. Tuż za podium plasuje się „Rzeczpospolita”, dalej „Dziennik Gazeta Prawna”, „Przegląd Sportowy”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Puls Biznesu” oraz „Parkiet Gazeta Giełdy”.
Czytaj także: W weekend padł absolutny rekord w Tatrach. Prawdziwe oblężenie Doliny Chochołowskiej!