Już niedługo liczba sieci handlowych obecnych w naszym kraju może się zwiększyć. Jak podaje Polska Rada Centrów Handlowych, podczas czwartej edycji Targów ReDI, obecnych było ponad 40 nowych marek handlowych, które poważnie interesują się otwarciem sklepów w Polsce.
Tegoroczne targi ReDI odbyły się 7-9 czerwca na PGE Narodowym w Warszawie. Wydarzenie to, jest szczególnie istotne z punktu widzenia rozwoju inwestycji w Polsce. Przedstawiciele wielu firm, mogą wymieniać się spostrzeżeniami, a także spotkać licznych potencjalnych najemców. Poza 40 nowymi markami, w targach ReDI uczestniczyło prawie 400 przedstawicieli z branży handlowej i usługowej obecnych na polskim rynku.
Rozmowy z przedstawicielami marek toczyły się od końca 2016 roku, oprócz reprezentantów marek europejskich, w ReDI wzięli udział goście z USA, Ukrainy i Turcji. Nie powiedzieliśmy jeszcze jednak ostatniego słowa, mamy już deklarację, że w przyszłorocznej edycji targów udział wezmą inne sieci, których plany ekspansji w naszym regionie nie były jeszcze na tyle dojrzałe, żeby mogły wziąć udział w tej edycji – powiedział Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych(PRCH).
Wśród nowych zainteresowanych nowych marek są producenci perfum, odzieży, gastronomicznych, biżuterii i kosmetyków m.in. Rampage, Starter, Colin’s, Greyder, ZOO York, Bongo i Joe Boxer.
Tego rodzaju spotkania to również szansa dla polskich miast – szczególnie największych jak: Warszawa, Poznań, Kraków czy Wrocław. Mogą one przyciągnąć nową markę do siebie ciekawymi propozycjami biznesowymi. Podczas targów przedstawiciele kilkunastu miast zaprezentowali swoje oferty gruntów inwestycyjnych oraz atrakcyjnych lokali do wynajęcia.
W ubiegłym roku w Polsce pojawiły się 22 nowe marki. Polski rynek gotowy jest na kolejne nowe sieci, a tych zainteresowanych rozwojem nad Wisłą nie brakuje. Z naszej perspektywy cieszy, że ponad 40 nowych brandów zdecydowało się na otwarcie na polski rynek i uczestnictwo w targach ReDI. Polska Rada Centrów Handlowych jako stowarzyszenie działające na rzecz branży aktywnie zabiega o to, aby nowe marki interesowały się naszym krajem, a firmy działające na naszym rynku miały szansę spotkać ich przedstawicieli – dodał Radosław Knap.