Kilka miesięcy temu spółka CCC postanowiła zainwestować w internetowy sklep obuwniczy obuwie.pl. W trakcie odbywającej się w Karpaczu konferencji WallStreet wiceprezes Piotr Nowjalis przyznał, że w ciągu trzech najbliższych lat spółka może stać się europejskim liderem sprzedaży obuwie w internecie.
Władze spółki zadecydowały, że ograniczanie się do sprzedaży wyłącznie własnych marek za pośrednictwem sklepów stacjonarnych spowodowałoby zahamowanie rozwoju firmy. Dlatego też postanowiono dokonać akwizycji, a za najciekawszy obiekt uznano portal eobuwie.pl, a więc spółkę, która posiada 16-procentowy udział w internetowej sprzedaży obuwia w Polsce.
2015 rok zakończył się dla eobuwie.pl wzrostem przychodów na poziomie 100 procent. Jak twierdzi Piotr Nowjalis tak szybki rozwój to zasługa działalności na zagranicznych rynkach, takich jak Czechy, Rumunia, Węgry czy Słowacja.
Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany
Zalando, największy detalista w tej branży, jest obecny w Europie Zachodniej, ale w przypadku centralnej części kontynentu ograniczył się do Polski. Tymczasem eobuwie.pl rozwija się właśnie w kierunku Europy Środkowej. Sprawia to, że mamy ambicję zostać największą firmą w branży obuwicznej e-commerce w Europie – podkreśla Nowjalis.
CCC przejęło 74,99 procent udziałów w spółce eobuwie.pl. Transakcja kosztowała obuwniczego giganta 230 milionów złotych.