• Redakcja
  • Regulamin
  • Kontakt
  • Patronat medialny
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    w niedzielę

    Pogrzeb zamordowanych w Starej Wsi. Ksiądz mówił ze ściśniętym gardłem

    hołownia i kosiniak

    Władysław Kosiniak-Kamysz komentuje nocne spotkanie Hołowni z politykami PiS

    fot. X/Sejm RP

    Tusk zabrał głos po nocnym spotkaniu Hołowni z politykami PiS

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Wiadomości z Europy
    • Wiadomości z Polski
    • Wiadomości ze Świata
    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Andrzej Duda na granicy zwrócił się do mundurowych: „Chcę przeprosić”

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    Tatry: mężczyzna tak wchodził na górę. Turyści aż go nagrali [WIDEO]

    w niedzielę

    Pogrzeb zamordowanych w Starej Wsi. Ksiądz mówił ze ściśniętym gardłem

    hołownia i kosiniak

    Władysław Kosiniak-Kamysz komentuje nocne spotkanie Hołowni z politykami PiS

    fot. X/Sejm RP

    Tusk zabrał głos po nocnym spotkaniu Hołowni z politykami PiS

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

    18-latek zapatrzył się w telefon. Dachował

  • Gospodarka
  • Sport
  • Historia
  • Kultura
  • Publicystyka
  • Moto
  • Styl życia
  • Podróże po Polsce
  • Zakupy
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
wMeritum.pl
Strona Główna Sport E-sport

E-sport podbija serca Polaków. Coraz większe zainteresowanie

13 maja 2019
Kategorie: E-sport, Sport
E-sport podbija serca Polaków. Coraz większe zainteresowanie

Fot. pexels.com

UdostępnijPodaj dalejUdostępnijWyślij

E-sport to już bardzo lukratywny biznes. W 2019 roku wartość tego rynku sięgnie 1,1 mld dol. Tylko w 2018 roku na świecie odbyło się 737 dużych wydarzeń e-sportowych, a wpływy z biletów wygenerowały 55 mln dol. Rozgrywki dzięki platformom internetowym śledziły setki milionów widzów.

W tym roku widownia może wzrosnąć do nawet 450 mln osób. Także w Polsce wirtualny sport szybko rośnie w siłę. W 2018 roku był wart ok. 50 mln zł, a rozgrywki ogląda ok. 3 mln entuzjastów. Takie wydarzenia jak Intel Extreme Masters w Katowicach w sieci śledzi nawet 230 mln osób na całym świecie.

„Potencjał e-sportu dla gospodarki jest duży i co ciekawe, ciągle rośnie. Trudno o segment rynku, który notowałby tak duży wzrost jak e-sport. Jest to zjawisko, którego wartość globalnie w tym roku przekroczyła 1 mld dol.” – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Aleksander Szlachetko, dyrektor zarządzający ESL Polska.

Czytaj także: Geostrategia, czas na radykalne zmiany

Z raportu opublikowanego przez Newzoo wynika, że rynek wirtualnego sportu w 2019 roku będzie wart rekordowe 1,1 mld dol. Dla porównania w ubiegłym roku było to niewiele ponad 905 mln dol. W kolejnych latach tempo nie osłabnie. Według ekspertów Newzoo rynek do 2022 roku będzie wart 1,8 mld dol., ale optymistyczny scenariusz zakłada, że może to być nawet 3,2 mld dol.

E-sport w Polsce bardzo dobrze rozwinięty

„Krajem, który otwiera listę państw o największej gęstości fanów e-sportowych, czyli stosunku widowni e-sportowej do populacji internautów, jest Korea, bo to jest dla nich sport narodowy. Koreańczycy od dawna w te gry grają, oglądają, dużo czasu spędzają na tej rozrywce. Rynek e-sportu w Polsce jest zaskakująco dobrze rozwinięty i bardzo dojrzały. Polska jest w pierwszej piątce tej globalnej klasyfikacji” – ocenia Aleksander Szlachetko.

Newzoo podaje, że w 2019 roku największym rynkiem e-sportu jest Ameryka Północna (ponad 409 mln dol. i 24 mln widzów). Rynek w Chinach jest z kolei wart 210,3 mln dol. i jest już drugim największym rynkiem wirtualnego sportu (wyprzedziły Europę Zachodnią). Polska na tym tle, z wynikiem ok. 50 mln zł, wygląda skromnie, ale w regionie jesteśmy liderem, także pod względem liczby widzów.

Na świecie – według ekspertów Newzoo – w tym roku liczba widzów sięgnie blisko 454 mln, z czego 201,2 miliona to fani stale śledzący e-sport. W 2018 roku na żywo, za pośrednictwem platform online, mecze „League of Legends” oglądało ponad 347 mln osób, kolejne „CS:GO” i „Dota 2” zgromadziły odpowiednio 275 i 250 mln widzów. Czołową piątkę zamykają „Overwatch” (101,3 mln) i „Hearthstone” (54,1 mln).

Także polskie imprezy to już światowa marka – w Katowicach od kilku lat rozgrywane są finały jednego z najważniejszych e-sportowych turniejów na świecie – Intel Extreme Masters.

E-sport coraz bardziej dochodowy

E-sport to także coraz bardziej dochodowy rynek, a najlepsi gracze zgarniają duże sumy, nie tylko z samych rozgrywek, lecz także np. z wpływów od sponsorów. W 2017 roku nagrody na świecie miały wartość ok. 112,1 mln dol., rok później już 151 mln dol.

„Jeszcze 10 lat temu mówiliśmy o turniejach, w których się wygrywało klawiaturę, myszkę, czy drobne zaskórniaki. Na Intel Extreme Masters w tym roku pula nagród wynosiła łącznie prawie 10 mln zł” – wskazuje dyrektor zarządzający ESL.

Coraz częściej mówi się, że e-sport może się stać dyscypliną olimpijską. Powoli już jest traktowany jako pełnowartościowa dyscyplina sportowa z rzeszą fanów i profesjonalnych graczy.

Czytaj także: O. Leon Knabit o filmie Sekielskiego. Mocna reakcja innego księdza

źródło: biznes.newseria.pl






Tagi e-sport
UdostępnijTweetUdostępnijWyślij

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
  • Gospodarka
  • Sport
  • Kultura
  • Historia
  • Publicystyka
  • Moto
  • Koronawirus

© 2013-2021 wMeritum.pl | Realizacja: Media Machine