Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę Sotrender, październik był bardzo intensywnym miesiącem dla Polskiego Twittera. Nie zabrakło emocji politycznych i sportowych. Profile wysłały średnio o pięć procent tweetów więcej, niż we wrześniu. Spadła za to średnia liczba polubień i podań dalej – odpowiednio o pięć i szesnaście procent.
Jednym z najpopularniejszych profili w kategorii „media” na Twitterze był w październiku profil TVP Info. Aktualnie jest on śledzony przez ponad 600 tys. osób. Nie jest to największa liczba obserwujących, jednak o popularności świadczą również inne parametry. Profil TVP Info był w październiku liderem wśród polskich mediów, jeśli chodzi o wspominanie o nim w twitterowych wpisach oraz pod względem zaangażowania internautów – co oznacza, że miał najwięcej tzw. retweetów, polubień i odpowiedzi na wpisy. W październiku profil @tvp_info był również najczęściej wspominany, bo aż 26 465 razy. Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął publicysta i komentator „W tyle wizji” Rafał Ziemkiewicz. Wśród mediów TVP Info dwukrotnie wyprzedziło TVN24 i Telewizję Republika.


Używany przez TVP Info hasztag #wieszwiecej użyty został w październiku 2444 razy, co dało mu ogółem 2. miejsce w kategorii najpopularniejszych hashtagów. TVP Info miał w ubiegłym miesiącu również najbardziej tweetujący profil – zamieścił aż 3 859 wpisów, wyprzedzając tvn24 (3022) i „Rzeczpospolitą” (2196). W porównaniu z sierpniem to wzrost o tysiąc tweetów. Dziennikarze TVP Info publikują średnio 117 tweetów dziennie. Również użytkownicy obserwujący to konto są najbardziej aktywni, bo zamieścili łącznie 42 030 tweetów, czyli 1356 dziennie. W Święto Niepodległości hasztag #11listopada, realizowany przez profil TVP Info, miał zasięg ponad 5,7 miliona, bijąc konkurencję na głowę.
Czytaj także: Największe profile, najpopularniejsze hashtagi. Polski Twitter 2016 w pigułce [FOTO]
#11listopada zasięg w sieci 12,8MLN
TOP wpływ@tvp_info@tvn24@tvnwarszawa@pisorgpl@PremierRP@Platforma_org@rzeczpospolita pic.twitter.com/tqbUzSN4l8— Polityka w sieci (@Polityka_wSieci) 12 listopada 2016
Najpopularniejsze hashtagi
W październiku najbardziej popularnymi hashatagami były: #Czarnyprotest, #wieszwiecej oraz #polarm.
#Czarnyprotest zdominował Twitter w październiku. Był to nie tylko najczęściej używany hashtag miesiąca, ale także temat wielu dyskusji. 3 października 2016 roku, w dniu strajku kobiet, profile wysłały 3193 tweety oznaczone #czarnyprotest. Więcej niż tweetów oznaczonych drugim najpopularniejszym hashtagiem października – #wieszwiecej – w całym miesiącu. To, jak czarny protest rozpalił Polskę bardzo dobrze widać po najlepszych tweetach z poszczególnych branż. O czarnym proteście tweetowali użytkownicy zwykle niezajmujący się polityką na co dzień.


Cały raport można przeczytać pod linkiem: https://blog.sotrender.com/pl/2016/11/twitter-trends-pazdziernik-2016/
Źródło: blog.sotrender.com
Fot. Flickr/mkhmarketing