Nowy hot hatch od Forda bez wątpienie przykuwa uwagę swoim designem i rozwiązaniami konstrukcyjnymi. A jak nowy model to i kolejny konkurent dla innych. Przyjrzyjmy się RS-ce z bliska.
Zacznijmy od podstaw. Ford Focus RS to trzecia generacja modelu Focus RS a także 30 już model Forda oznaczony symbolem RS. Pod maską opracowanego przez zespół Ford Performance Focusa znajdziemy turbodoładowany, 4-ro cylindrowy silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2.3 litra. Jednostka napędowa generuje 350 KM i 470 Nm, do „setki’ pojazd rozpędza się w 4,7 sekundy. Co ciekawe napęd na obie osie jest przekazywany za pomocą manualnej 6- biegowej skrzyni biegów.
W stosunku do poprzedniej generacji w 'trójce’ zaszło sporo zmian. II generacja Focusa RS dysponowała silnikiem o większej pojemności ale o mniejszej mocy (2.5 litra, 305 KM) a także miała o jeden cylinder więcej. Przyśpieszenie do 100 km/h trwało 5,9 sekundy czyli teraz jest spora różnica. III generacja przykuwa uwagę za pomocą swojego designu. Mk. III ma w znacznym stopniu przekonstruowaną część tylną pojazdu z naciskiem na tylne lampy, ale jeszcze większe zmiany zaszły z przodu, nowe lampy, inny wygląd grilla, szerokie felgi dodają pewnego smaczku. Wszystkie czynniki zarówno te techniczne jak i designerskie tworzą razem dynamiczny pojazd o nieprzeciętnych osiągach.
Czytaj także: 10 Youngtimerów, które warto mieć w swoim garażu
Nowym hot hatchem Ford rzucił rękawice Volkswagenowi, który ma mocną pozycję w tym segmencie. Dla porównania konkurencyjny VW Golf VII R ma pod maską 2.0 litrowy silnik TSI o mocy 300 KM, Audi RS3 Sportback posiada 2.5 litrowy silnik o mocy 367 KM. Jeśli Ford pójdzie za ciosem to zapowiada się ciekawa „wojna” obu koncernów.