Współpraca Maty z siecią McDonald’s to w ostatnim czasie niezwykle gorący temat. Trudno się więc dziwić, że eksperci szacują, iż raper na akcji zarobił ogromne pieniądze. Tym bardziej, że jego twórczość bije ostatnio rekordy popularności.
Michał Matczak to w ostatnim czasie z pewnością jeden z najpopularniejszych artystów w Polsce. Jego koncert na warszawskim Bemowie przyciągnął kilkadziesiąt tysięcy osób, co jest w Polsce zdecydowanym rekordem jeśli chodzi o pojedynczego artystę. Jesienią z kolei głośno zrobiło się o współpracy rapera z siecią McDonald’s.
Restauracje niezbyt często wchodzą w tego typu współprace, ale gdy się na to decydują, kampania jest bardzo intensywna i… dochodowa. Przykładem może być współpraca McDonald’s z Travisem Scottem. Jak informował w ubiegłym roku Forbes, raper zarobił na niej około 20 milionów dolarów, czyli niemal 80 milionów złotych.
Oczywiście mało prawdopodobne, by Mata mógł liczyć na tak wysoką sumę, ale jego popularność w połączeniu z faktem, że wystąpił w spocie reklamowym sprawia, że jego gaża na pewno jest ogromna. Eksperci są zgodni, że akcja z pewnością warta jest kilka milionów złotych. „Szacuję, że wynagrodzenie liczy minimum sześć zer, ponieważ artyści tego kalibru nie przyjmują zbyt wielu współprac, a ekskluzywność w zakresie utożsamiania ich z marką podlega dodatkowej wycenie” – mówiła Olivia Drost, partner zarządzająca Spotlight Agency.
Przypominamy, że zestawy Maty dostępne są w McDonald’s od 18 października. W ich skład wchodzi potrójny cheeseburger, średnie frytki oraz Vanilla Matcha Latte. Pod koniec tygodnia sieć poinformowała, że Matcha Latte może zostać wymieniona na inny dowolny napój.
Czytaj także: Ile Mariusz Pudzianowski zarabia w KSW? Zgarnia gigantyczne gaże
Żr.: INN:Poland, Plotek, YouTube/SBM Label