InPost rezygnuje z wysyłania jakichkolwiek wiadomości SMS od klientów. Od tej pory informacje o statusie przesyłki będzie można sprawdzić jedynie w aplikacji mobilnej oraz oczywiście na stronie internetowej. Powodem jest nagminna działalność oszustów.
To prawdziwa rewolucja na rynku kurierskim. InPost poinformował, że nie będzie już przesyłał swoim klientom żadnych wiadomości SMS o statusie przesyłki. Powodem jest chęć ukrócenia praktyk oszustów, którzy wykorzystywali SMS-y do tego, by wyłudzić pieniądze od klientów.
W jaki sposób działali oszuści? Przykładem może być wiadomość o konieczności dopłaty ze względu na zbyt dużą wagę przedmiotu. W treści znajdował się zewnętrzny link do płatności internetowej, który, rzecz jasna, miał na celu wyłudzenie pieniędzy.
Czytaj także: Jesteś klientem PKO BP? Bank ostrzega przed oszustami. W żadnym wypadku nie odpowiadaj na tego smsa!
Klienci InPost 16 września otrzymali wiadomość w sprawie. „Dziękujemy za korzystanie z aplikacji mobilnej. W związku z falą fałszywych SMS wstrzymujemy wysyłanie wiadomości związanych ze statusem przesyłki” – czytamy.
Rzecznik prasowy firmy Wojciech Kądziołka w rozmowie z Next Gazeta.pl również skomentował tę decyzję. „Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS” – powiedział.
Czytaj także: Ikea podnosi ceny hot dogów. Zapłacimy o 100 proc. więcej
Źr.: WP, Gazeta.pl