Każdy, kto aktywnie uczestniczy w życiu politycznego Twittera wie, iż Janusz Piechociński jest jego prawdziwą gwiazdą. Były lider PSL bryluje szczególnie w kwestii publikowania rozmaitych statystyk, którymi sypie jak z rękawa. Niejednokrotnie zdarzało mu się rozbawić nimi internautów. Podobnie było tym razem, gdy polityk zamieścił wpis dotyczący preferencji alkoholowych Polaków.
Twitter zrewolucjonizował rynek medialny w Polsce. Stał się niezwykle istotnym narzędziem komunikacji polityków z dziennikarzami czy wyborcami, a także do komentowania przez nich bieżących wydarzeń. Nietypową drogę wybrał zaś Janusz Piechociński, który postanowił, iż po porażce w wyborach parlamentarnych, skupi się tylko na merytorycznym przekazie.
Były prezes PSL, uznał, iż polityczna „naparzanka” na Twitterze nie jest dla niego i z prawdziwym entuzjazmem zaczął publikować na swoim koncie rozmaite statystyki. Dzięki temu „followersi” pana Janusza mogli dowiedzieć się m.in., iż w ciągu 6 miesięcy 2016 roku gdański Naftoport przeładował łącznie 5,41 mln ton ropy i produktów naftowych, a Biedronka wprowadziła do sprzedaży ponad 200 produktów marki własnej. Jeżeli byli wyjątkowo uważni, to z pewnością zapoznali się również z danymi dotyczącymi cen żyta, mrożonych porzeczek lub żywca drobiowego.
Dziś Piechociński postanowił uderzyć w tony, które bliskie są sercu każdego Polaka. Mowa o alkoholu. Nie od dziś wiadomo bowiem, że na urodzinach, imieninach, weselach, czy nawet stypach, na naszych stołach pojawia się kultowa już „czysta”. Były lider PSL informuje jednak, że ten trend ulega zmianie. Według pozyskanych przez niego danych Polacy rezygnują z mocniejszych alkoholi na rzecz lżejszych!
w Polsce spadło spożycie mocnych alkoholi na rzecz lżejszych, a Polska stała się krajem kultury piwnej.
— Janusz Piechociński (@Piechocinski) 21 lutego 2017
@Piechocinski Konsumpcja piwa na osobę wzrosła z około 60 litrów rocznie do około 99 w ostatnich latach.
— Janusz Piechociński (@Piechocinski) 21 lutego 2017
Wpis Piechocińskiego zyskał spore zainteresowanie wśród Twitterowiczów, którzy ochoczo go komentowali. Niektórzy z nich byli oburzeni statystyką przytoczoną przez polityka.
@Piechocinski skandal.
— Lord Koks (@LordKoks) 21 lutego 2017
Na początku lutego informowaliśmy państwa o innym wpisie Piechocińskiego, który dosłownie podbił Twittera. Wówczas były lider PSL pochylił się nad tematem pizzy i musimy przyznać, że dawno nie widzieliśmy tak kompleksowej analizy spożycia tej potrawy przez Polaków. Więcej W TYM MIEJSCU.
Panie Januszu, prosimy o więcej!
źródło: Twitter, wMeritum.pl
Fot. Wikimedia/Adrian Grycuk