Gwiazdor ligi koszykarskiej NBA – LeBron James z Cleveland Cavaliers podpisał dożywotnią umowę sponsorską z gigantem branży odzieży sportowej – firmą Nike. Jest to pierwszy taki kontrakt w historii przedsiębiorstwa.
James, wybrany przez „Kawalerzystów” z numerem 1 w drafcie 2003 roku, to niekwestionowana gwiazda najlepszej ligi świata. Gracz, który w swojej karierze grał także w Miami Heat to dwukrotny mistrz NBA, czterokrotnie wybierany MVP sezonu zasadniczego, a dwukrotnie zostawał najlepszym koszykarzem fazy play off. Od początków zawodowej kariery porównywany był ze słynnym Michaelem Jordanem. I podobnie jak najsłynniejszy gracz lat 90. od dawna jest twarzą Nike.
Pierwszą umowę ze słynną korporacją, LBJ podpisał już w 2003 roku. Była warta 93 miliony dolarów przez okres siedmiu lat. W 2010 roku uległa przedłużeniu o kolejne dziewięć lat, aż wreszcie gracz Cleveland zdecydował się na podpisanie umowy dożywotniej. Nike nigdy wcześniej nie podpisało podobnego kontraktu z żadnym ze sportowców, podobne umowy podpisywali z kolei wielcy rywale amerykańskiej marki: z Adidasem dożywotnio związali się inny gwiazdor NBA – Derrick Rose z Chicago Bulls oraz słynny angielski piłkarz David Beckham, z kolei dożywotnią twarzą Reeboka został dawny lider Philadelphia 76ers – Allen Iverson.
Czytaj także: Jak zostać królem - Marcin Harasimowicz - \"LeBron James. Król jest tylko jeden?\" [recenzja]
Obie strony nie podały wysokości kwoty, jaką z tytułu umowy będzie otrzymywał James. Koszykarz jest jednym z najlepiej zarabiających sportowców świata, a jego roczne dochody są szacowane na około 65 milionów dolarów. Co ciekawe, prawie 70 procent z tej sumy, stanowią wpływy od sponsorów. Obok Nike, do głównych partnerów Jamesa należą McDonalds, Coca Cola oraz Samsung.
Źródło: forbes.pl
Foto: Keith Allison/wikiCommons