Zespół Letni, Chamski Podryw znów atakuje, tym razem parodiując klubowy hit – Wiggle Jasona Derulo oraz Snoop Dogga. Premiera teledysku Wiggry – bo tak brzmi tytuł parodii, miała miejsce wczoraj tj. 30 września.
W momencie pisania artykułu teledysk ma 36 961 wyświetleń i ta liczba ciągle rośnie. Sam tytuł już zapowiada odbiorcy, że to co za chwilę zobaczy będzie konkretną dawką śmiechu. Zamiast nazwiska Jasona Derulo wstawiono Jasona Dynamo, ze Snoop Dogga zrobiono Snoop Dętkę a oryginalne Wiggle zastąpiono Wiggrami. Dalej w tytule możemy przeczytać, że kawałek jest firmowany znaną i uwielbianą przez internautów marką Letniego, Chamskiego Podrywu. Słynącego właśnie w prezentowaniu treści w sposób ironiczny i stylizowany na kicz. Utwór opowiada o tym o czym większość najbardziej znanych utworów artystów tj. o … pojazdach. Tym razem jednak nie o żadnym samochodzie (Cinquecento, Honda). Nawet nie o pojeździe silnikowym. Artyści teraz wzięli „na warsztat” rower, zwykłego składaka.
Letni, Chamski Podryw to zespół istniejący przede wszystkim w internecie. Zaistniał przez wydanie teledysku Czinkłaczento opowiadającym o słynnym Fiacie Cinquecento, który jak słyszymy w refrenie jest „w holenderskim gazie”. Mija właśnie piąty rok od wypuszczenia do sieci wspomnianego utworu. Z okazji pięciolecia artyści przygotowali kilka prezentów dla swoich fanów. Pierwszym z nich było uczczenie premiery Czinkłaczento inną premierą. W piątą rocznicę po tym, w sieci pojawił się teledysk do utworu Honda szybsza niż wygląda. Drugą niespodzianką jest jubileuszowa trasa koncertowa z okazji pięciolecia zespołu, którą artyści zapowiadają na końcu najnowszego teledysku. A kolejnymi, pewnie będzie setlista na koncertach.
Po pięciu latach twórczości Letni, Chamski Podryw doczekał się 67 tys. subskrypcji na youtube, 91 tys lików na facebooku i przede wszystkim olbrzymiej sławy w internecie. Ich filmy mają mnóstwo wejść – legendarne już dziś Czinkłaczento ma 13 mln wyświetleń.
Czy teledysk Wiggry będzie kolejnym krokiem milowym w twórczości Podrywu? Nie wiadomo. Po jednym dniu ciężko jest to stwierdzić. Jednak na jego korzyść wpływa oryginalność, pomysłowość i wyjątkowość stylu reprezentowana wyłącznie przez Letni, Chamski Podryw na polskiej scenie muzyczno – internetowej. Miejmy nadzieję, że polska parodia Wiggle zdobędzie tyle wyświetleń ile jego oryginał (ponad 293 mln wyświetleń).
źródło: youtube; fot. facebook.com/letnichamskipodryw