Lwów to miasto na Ukrainie, które jest nierozerwalnie związane z polską historią. Nic więc dziwnego, że wciąż jest bardzo chętnie odwiedzane przez naszych rodaków. Polaków przyciąga tam nie tylko historia i sentyment, ale również walory turystyczne połączone z niskimi cenami.
W ubiegłym roku Lwów odwiedziło ponad 2,5 miliona turystów. I chociaż większość stanowią oczywiście Ukraińcy, to spośród gości zagranicznych w statystykach zdecydowanie przodują Polacy. Z naszego kraju do Lwowa jeździ coraz więcej turystów, co jest wyraźnie zauważane w biurach podróży.
Jak wyjaśnia właściciel biura podróży Bieszczader, Marcin Janik w rozmowie z Wirtualną Polską, tylko z nimi do Lwowa jeździ około 25 tysięcy turystów rocznie. – W okresie wakacji wysyłamy do Lwowa średnio trzy 60-osobowe autobusy dziennie. Zainteresowanie jest większe, ale też mamy inne kierunki i więcej nie jesteśmy w stanie zorganizować. Rocznie myślę, że do Lwowa jeździ z nami około 25 tysięcy osób – mówił.
Jakiś czas temu sądzono, że zainteresowanie Lwowem spadnie, gdy przestaną przyjeżdżać tam Polacy darzący to miejsce sentymentem. Okazuje się jednak, że cieszy się ono bardzo dużym zainteresowaniem również wśród młodych. Przyciąga ich tam nie tylko historia, ale również atrakcje turystyczne. Przykładem może być choćby słynna opera.
Nie bez znaczenia są również ceny. Wracając do przykładu opery – słynną „Carmen” można tam zobaczyć za ceny wahające się między 50 a 500 hrywien, co w przeliczeniu daje 10-70 złotych. Trzeba przyznać, że w Polsce trudno jest znaleźć operę w takich cenach. A warto pamiętać, że na otwarciu tego zabytkowego gmachu obecny był między innymi Henryk Sienkiewicz. Tanie są również restauracje, hotele i mnóstwo innych produktów. Nic więc dziwnego, że Polacy coraz częściej wybierają Lwów na miejsce innych polskich miast.
Na temat oferty turystycznej Lwowa wypowiedziała się w rozmowie z WP Beata Pacan-Sosulska z Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego Ziemi Lwowskiej. – Oferta turystyczna jest bardzo rozwinięta. Knajpy i restauracje prześcigają się w reklamowaniu, w różnych pomysłach na przyciągnięcie turysty. Pod tym względem Lwów się bardzo rozwija – mówiła.