E-sport dynamicznie rośnie w finansową potęgę. Od początku 2017 roku polscy gracze CS:GO – zawodnicy Virtus.pro zdobyli większą ilość nagród pieniężnych, niż mający świetny sezon skoczkowie z naszego kraju w tym samym czasie.
Virtusi w trakcie dwóch minionych miesięcy wystąpili w czterech turniejach. Najpierw zajęli 3. miejsce podczas World Electronic Sports Games, gdzie zainkasowali 200 tysięcy dolarów. Następnie dotarli do finału ELEAGUE Major 2017 w Atlancie. Tam za zajęcie drugiej lokaty zostali nagrodzeni kwotą o 50 tysięcy mniejszą niż na WESG. W połowie lutego wygrali swój pierwszy turniej. Filip „NEO” Kubski i spółka triumfowali w prestiżowym DreamHack Masters Las Vegas 2017. Tam nagrodą główną było 200 tysięcy dolarów. Polscy gracze Virtus.pro najsłabiej poradzili sobie podczas Intel Extreme Masters w Katowicach, gdzie odpadli już w fazie grupowej, lecz za ten turniej zainkasowali 7 tysięcy dolarów. Łącznie Virtusi zarobili od początku roku bagatela 1 600 000 złotych. Skoczkowie w tym roku zarobili „jedynie” 1 112 060 zł.
Jak łatwo obliczyć kwota zarobiona przez polskich e-sportowców jest większa niż ta, którą zainkasowali Polscy skoczkowie w tym roku. Warto dodać, że „Biało-Czerwoni” podopieczni Stefana Horngachera mają obecnie wspaniały sezon. Kamil Stoch triumfował w Turnieju Czterech Skoczni, Piotr Żyła zajął drugie miejsce w tym cyklu. Popularny „Wewiór” zdobył również indywidualnie brązowy medal Mistrzostw Świata w Lahti, a nasza drużyna wywalczyła złoty medal w konkursie drużynowym. Ponadto Kamil Stoch jest liderem Pucharu Świata z sześcioma zwycięstwami w sezonie.
Czytaj także: Jakie szanse mają zawodnicy Virtus.pro na triumf podczas ELEAGUE Major 2017?
O powiększających się pieniądzach w e-sporcie może również świadczyć transfer Nikoli „NiKo” Kovaca do FaZe Clanu. Bośniacki zawodnik Mousesports kosztował organizację FaZe bagatela 500 tysięcy dolarów, co jest rekordem transferowym w CS:GO. Wszystko wskazuje na to, że ilość pieniędzy w e-sporcie będzie regularnie się zwiększała. Według danych agencji SuperData, wartość światowego rynku e-sportowego wynosi obecnie 892 miliony dolarów. Przez kolejne dwa lata ma ona wzrosnąć do 1,1 miliarda dolarów. Szacuje się również, że do tego czasu rynek gier komputerowych i konsolowych wzrośnie do 119 miliardów dolarów!