27 grudnia 2017 roku ukazał się ostatni numer popularnego dwutygodnika dla młodzieży „Bravo”. Po 26 latach wydawca zrezygnował z kolportacji czasopisma w Polsce. Decyzja jest związana ze „zmianami preferencji i konsumpcji mediów” przez nastolatków.
Bravo to dwutygodnik dla młodzieży, pochodzący z Niemiec, wydawany przez Wydawnictwo Bauer. W Polsce pojawił się po raz pierwszy w 1991 roku. Redaktorem naczelnym czasopisma był Michał Wiśnicki.
W czasopiśmie publikowane były wywiady ze znanymi osobami, krzyżówki, dział porad, konkursy, fotostory, horoskopy, opisy filmów i seriali, dział mody, plakaty i inne. Czasopismo było krytykowane przez organizacje wychowawcze ze względu na promowanie wśród dorastającej młodzieży swobody obyczajowej (np. wczesnej inicjacji seksualnej). Co roku czasopismo nominowało i rozdawało nagrody tzw. Bravoory. Czytelnicy wybierali najlepszych i najpopularniejszych artystów w kilku kategoriach, m.in. piosenkarka i piosenkarz roku, gwiazda ekranu, hit ekranu czy afera roku
Czytaj także: Prasa konspiracyjna obozu narodowego - zarys
Główną przyczynę zamknięcia dwutygodnika stanowi znaczny spadek sprzedaży pisma – 300 tys. egz. w 2002 r., 200 tys. egz. w 2010 r., 25 tys. egz. w 2016 r. i 11,6 tys. w 2017 roku.
Tytuł konkurował nie tylko z nowymi magazynami, ale i z treściami w internecie. Część osób pracujących przy redakcji pisma zostanie zwolniona. Reszta ma znaleźć zatrudnienie w wydawnictwie Bauer.
Źródło: polsatnews.pl, wikipedia.org