Połączenie polskiej i słowackiej drogi ekspresowej oraz budowa mostu granicznego to kolejne elementy, które mają wejść w skład Via Carpatia. Ministrowie budownictwa obu państw podpisali porozumienie, w wyniku którego postawiony zostanie kolejny krok do połączenia Bałtyku z Adriatykiem.
Do porozumienia w sprawie połączenia obu państw nowym mostem doszło podczas spotkania polskiego ministra infrastruktury, Andrzeja Adamczyka i słowackiego ministra transportu i budownictwa, Arpada Erseka. Doszło do niego 16 lipca, a umowę podpisano na przejściu granicznym Barwinek – Vysny Komarnik.
Porozumienie zakłada połączenie biegnącej po polskiej stronie drogi ekspresowej S19 ze słowacką drogą ekspresową R4. Ma do niego dojść właśnie w pobliżu miejscowości Barwinek – Vysny Komarnik, a trasa będzie stanowiła część tworzonej od jakiegoś czasu Via Carpatia. Dodatkowo ministrowie podpisali porozumienie w sprawie budowy mostu granicznego biegnącego przez potok Jeleśnia między miejscowościami Chyżne i Trstena.
Jak podkreślił minister Andrzej Adamczyk, celem obu państw jest stworzenie konkurencyjnej i dogodnej oferty przewozowej. „Polska i Słowacja ściśle współpracują przy modernizacji infrastruktury wspólnych połączeń transgranicznych. Celem naszych działań jest utworzenie dogodnej i konkurencyjnej oferty przewozowej, zarówno w transporcie drogowym, jak i na kolei. Istotne znaczenie w tym procesie mają: korytarz Bałtyk-Adriatyk, szlak Via Carpatia oraz transgraniczne połączenia kolejowe przez Zwardoń, Muszynę i Łupków. Skupiamy się również na innych inwestycjach, o czym świadczą podpisane dziś umowy” – powiedział.
Czytaj także: Referendum prezydenta Dudy zagrożone. Senacka komisja przeciwko