Czyżby w najbliższym czasie w naszym kraju miała pojawić się poważna konkurencja dla Biedronki i Lidla? Wiele wskazuje na to, że ekspansję między innymi na Polskę planuje rosyjska sieć Svetofor, która u nas występować ma pod szyldem Mere.
Svetofor to firma należąca do braki Sznajderów z Krasnojarska na Syberii. W Rosji ta sieć sklepów jest bardzo popularna i wyróżnia się ekstremalnie niskimi cenami. Wszystko za sprawą produktów, które mają najniższą dopuszczalną jakość i przez to można sprzedawać je bardzo tanio.
Teraz firma planuje ekspansję na rynki zagraniczne. Jak informują „Wiadomości Handlowe”, ekspansję na rynek Unii europejskiej sieć zamierza zacząć od Rumunii, gdzie jeszcze w tym roku ma powstać aż 16 sklepów. Ich powierzchnia będzie wynosić od 800 do 1200 metrów kwadratowych, a 70 procent asortymentu będzie stanowiła żywność.
Kolejne rynki, na które ekspansję planuje sieć to Polska, gdzie ma występować pod szyldem Mere, a także Niemcy. Czy sieć z tanimi produktami niskiej jakości okaże się poważną konkurencją dla dominujących na naszym rynku Lidla i Biedronki?
Czytaj także: Rosyjska sieć sklepów miała przyciągać niskimi cenami. Co z ekspansją do Polski?
Czytaj także: Upadek jednej z najstarszych polskich spółek na giełdzie faktem. Próchnik bankrutuje